onsdag 10. desember 2014

Dørpynt ...

.

I går koste jeg meg med å lage dørpynt .
Det ble en  krans til hovedøren ... i naturmatriale .


Som dere ser , har den ikke funnet sin rette  plass enda .
Jeg hang den opp i går , men pga. det forferdelige uværet vi har hatt i natt ..
tok jeg den rett og slett inn igjen . Var redd den skulle blåse avgårde .


 Jeg liker å bruke naturmateriale .
Så dørkransen går litt  samme sjanger som adventskransen som jeg har vist tidligere .


 Jeg dekket en halmkrans med granbar .. 
Kongler .. eføy med blomster .. snøbær og Silver falls ble festet på .. alt fra hagen .
Måtte ha med en liten sukkulent ... har falt helt for de .



Som dere ser er jo dette fargene jeg liker aller best ..
Prøvde meg med litt rødt i ... det er jo tross alt julekrans ..
men fikk det liksom ikke til .


På døren til bakgangen pleier jeg å ha dette kvisthjertet .
Det blir enkelt pyntet hvert år med litt mose ..grankvister og små kongler .
En falsk rose og litt perletråd følger med når det pakkes bort etter bruk .
Kanskje blir den hvite rosen byttet ut med en rød til jul ... får se .


En rask og enkel dørpynt dette ... men koselig .
♥♥♥
Men jeg får nok vente litt med å henge de på plass .
Det blåser noe forferdelig ute .. tordner og lyner og haglet pisker skikkelig mot ruta !
♥♥♥
Snart er det av sted på jobb ... butikkene har åpent til 22 .. så det blir sene kvelder nå .
Ønsker dere fine adventsdager .

25 kommentarer:

  1. Nydelig dørkrans. Ja jeg liker den stilen din.
    Skikkelig flott. Det hjerte er jo også fint.
    Tror du hadde fått solgt mange slike visst du
    stod på et julemarked å tilbød de.
    Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe en.
    Håper du hadde en flott kveld på jobben :)

    SvarSlett
  2. Du är duktig på pynt du. Kransen kan man njuta av länge eftersom den inte är så julig, det är ju bra. Här kan vi inte ha suckulenter ute det tycker jag är synd för jag gillar dom. Hjärtat blev super snyggt
    Ha tt fint och skönt slut på veckan
    Kram Meta

    SvarSlett
  3. Du er altså bare så flink med blomster og blomsteroppsatser! Kjempefin var den kransen, og den kommer nok til å glede de som kommer på besøk hos deg og får se den henge på døra :)

    SvarSlett
  4. Nydelig! Enkelt sa du? Jeg vet ikke det, men helt nydelig begge deler!
    Fortsatt fin adventstid!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  5. Nydelig, du er så flink med blomster, tror nesten jeg skulle tatt et kurs hos deg. Mona

    SvarSlett
  6. danke für die tollen bilder und inspirationen, liebe grüße von angie

    SvarSlett
  7. Du er så flink med blomster at det er rent profft. Selvsagt er det jo mulig du er blomsterdekoratør, men om du ikke er utdannet det skulle man tro det. Du har virkelig draget på å sette sammen blomster. Flott.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  8. Nydelige begge deler,både kransen og hjertet,du er såååå flink!
    Uværet har vært veldig nært her og,braket og brummet noe volsomt i hele går og inatt
    Nå sludder det,en skikkelig innekosedag;)
    Ønsker deg fine desemberdager!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Så flott krans og koselig hjerte du har laget!
    Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. Håper du har det bra!
    *klem*

    SvarSlett
  10. Beautiful wreath,love it !!! Have a lovely weekend!xx Vicky

    SvarSlett
  11. Dette slår alle kranser jeg har sett, woooow At det går an :D
    Hjertet likedan ♪♫•*¨*•.¸¸♥¸¸.•*¨*•♫♪

    Nydelige advent dager til deg ♥

    SvarSlett
  12. Så kjemepfin dørkrans du hadde laget, og med uvær ute er det like godt den er inne så den ikke blir ødelagt.
    Fant bloggen din hos Vivi, la mæ til som følger, fin blogg du hadde :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  13. Kjempelekkert!!
    Og du må ikke henge ut disse flotte tingene før vinden gir seg...tar godt i om dagen...
    Lange dager ja...jeg har hatt en slik uke nå...seint å komme hjem,nesten rett i seng..
    Ønsker deg fin uke tross lange dager på jobb:))

    SvarSlett
  14. Å for en flott krans - elsker hvordan du blander alle de fine "råvarene"!!!!
    Denne kommer til å pynte fint opp...når været tillater det!Har selv akkurat satt frem igjen lykt og skodde og alt av ting og tang jeg pleier ha ved inngangen,tror det har vært borte i en uke nå og det har vært stusselig!Men det er det været da!!!!Må bare innrette seg deretter!!!

    BIldene dine fra bakestunden under er også helt fantastiske,blir stum av beundring her jeg sitter - du får virkelig fram den gode følelsen!!!!
    !
    Håper du koser deg denne fine tiden før jul - det ser ihvertfall slik ut!!!!

    Toveklem.)

    SvarSlett
  15. Er det en blomsterbutikk du jobber i ? Du er jo så kreativ og utrolig flink- men det er du jo også med alt av håndarbeid. Kransen og dørpynten er helt nydelig :)

    Nå har jeg rullet meg igjennom det jeg har gått glipp av de siste par ukene- og helt nydelige bilder, stemning og opplevelser.


    Ønsker deg en riktig God Jul Anne - kos deg :)

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
  16. Bare innom for å si: God jul!
    Takk for et hyggelig bloggår, Anne:))

    SvarSlett
  17. Hei kjære Anne og takk for at du tenkte på meg! :)) Hyggelig at du fortsatt lager havremakroner etter min oppskrift :)
    SÅ nydelige kranser du har laget da! Er så fint med naturmaterialer og farger, hyggelig å bli møtt av disse. Vet at dine gjester føler seg velkommen hos deg :)
    Ønsker deg og dine en riktig god jul og alle gode ønsker for det nye året :)
    Kos deg! Klem fra Gry

    SvarSlett
  18. Så smuk en krans
    Rigtig glædelig jul
    Julekram ♥
    Birgitte.

    SvarSlett
  19. Heisann:)
    Er innom for å ønske deg og din familie en riktig god jul og et
    vidunderlig godt nytt år!!
    Juleklem fra Janne
    P.s Dette er den flotteste julekrans jeg noen gang har sett!!

    SvarSlett
  20. Håpe det har slutta å blåse så du får pynte ute med den flotte kransen.
    Den er som eit meisterverk.
    God jul vidare !

    SvarSlett
  21. Takk for det gamleåret og ruktig GODT NYTT ÅR 2015
    Klem fra Ella

    SvarSlett
  22. Nydelig blogg du har. Følger deg videre jeg :-)

    SvarSlett
  23. Dear Anne---how beautiful these fresh creations are!!!! Truly beautiful with all the greens and cones and berries. I love that you added to the succulant to the wreath.
    Beautiful my dear.
    Wishing you a wonderful 2015!!!!

    SvarSlett