mandag 29. juli 2013


Velkommen til en liten titt i hagen . Det er slutten på juli , lavendelen blomstrer  ...
og vi er klar for august .


En nydelig uke har vi lagt bak oss med sol og varme . 
La oss håpe at vi enda får mange sånne dager ...


På det mest skyggefulle stedet i hagen står trillebåren som hadde sett sine beste dager ... dvs hjulet var helt ødelagt . Jeg tenkte at det var en enkel sak med nytt hjul  ... men når et hjul er like dyrt som ny trillebåre ,  da var det bedre at den fikk gjøre nytte for seg på annet vis . Nå står den her full av Flittig Lise ... sølvkrans og pletter i luften . I forkant har den selskap av hostaen som er i ferd med å blomstre .
En gammel lykt pynter fint opp på håndtaket .


I et hjørne på terrassen har bestemors gamle smørkinne fått plass ... velbrukt som den er . Over henger en stor fin ampel bestående av dobbel , sart rosa petunia , hvit bacoba , hvit million bells og så denne grønne planten som jeg ikke vet navnet på ..egentlig en inneplante . Jeg syns det er spennende å blande sammen forskjellige planter i ampler . Lekehytten i bakgrunnen brukes flittig av de små når de på besøk.  Pellargoniene står på sitt flotteste både i potter og bed . Sol og varme gjør susen på det meste ...





Jeg er i andre uka av ferien og tar dagene som de kommer . Litt til og fra .. hyttebesøk hos gode venner ,
koselig treff med slektninger fra Amerika . Hjemme et par dager nå før vi drar på en liten tur .. Med en hage som trenger masse vanning , kan vi ikke være borte så mange dagene om gangen ...
Borte bra men hjemme best .. særlig nå om sommeren når alt blomstrer så fint og jeg stortrives i hagen .


Takk for at du stakk innom en liten tur ..
Ønsker deg en fin uke ... om du fortsatt har ferie sånn som meg , eller du er tilbake i jobb .
Husk å nyte dagen der du er !

18 kommentarer:

  1. Dåååån! FOR noen LEKRE bilder!!! Området rundt den nydelige porten må du viser mere av, please:-) Og de fantastiske amplene dine skal du ha all skryt for, antar du ikke kjøpte dem slik på hagesenteret, men har hatt en finger eller to med i spillet her;-) Hagebilder til å bli glad av dette! Ha en fin sommerdag du også, klem fra Berit.

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine hagebilder. Jeg bare suger til meg inspirasjon ;-)) Tusen takk!
    Ingun....

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at jeg fikk kikke innom hageporten din! NYDELIG!! Fortsatt god sommer til deg:)

    SvarSlett
  4. Høres ut som du koser deg masse i ferien din! Fortsett med det :)

    Og så må jeg si t du har veldig fin hage, med mange fine blomster! Kan godt forstå du liker deg der :)

    SvarSlett
  5. Nå er det altfor lenge siden eg har vært på bloggerunde. Men eg veit at når dagene ikke er så kjekke å være ute i, kan eg alltids kikke innom deg og lese alle dine senere innlegg. Eg er ganske sikker på at du har mange flotte bilder å kikke på, for det er du virkelig god til :)Og så har du det jo så koselig rundt eg <3 Elsker forresten hageporten din, og ideen med trillebåra skal eg huske på ;)Husker du navnet på den nydelige rosa petuniaen din? Den kunne eg tenkt meg til neste sommer altså :) Inntil videre får du ha det riktig kos.
    Klem fra Catharina

    SvarSlett
  6. OMG LOVE YOUR GARDEN,I WANT TOO!!!!!
    xoxo

    SvarSlett
  7. Aijjaiii...her kunne jeg ha sittet og sett..luktet og bare kjenne på sommeren!...det oser virkelig av sommeridyll Anne:)
    Blir helt lykkelig i hjertet av slike bilder:))

    SvarSlett
  8. Tak for turen i din eventyrligt smukke have, Anne! <3
    Ha' en god aften!
    Klemm fra Anna Berit

    SvarSlett
  9. du har så mange nydelige planter.
    en skikkelig flott hage der en kan kose seg masse.
    Kan forstå at det ikke er nødvendig å reise bort når en har
    slike omgivelser. Og når det er fint vær på Jæren har en det
    nesten som i syden.
    Ønsker deg fortsatt herlige sommerdager :)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for hagevandringen hos deg,herlig inspirerende!
    Så flotte samplantinger i nydelige farger!
    Så lurt å gi nytt liv til trillebåren!
    Jeg har også en slik trillebår stående,det ble til at vi kjøpte ny trillebår her i gården og;)
    Ønsker deg en flott sommer videre:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. Anne du har en drømmehage av de sjeldne! Så utrolig vakkert alt sammen <3 nyydelige bilder som jeg ikke får sett meg mett på:) drømmer om å få bygge opp en slik vakker hage som du har! Helt nydelig er den. Kos deg masse i derien. Go klem fra Ellen

    SvarSlett
  12. Ååå. Se her da!!! Koseligere hage skal man lete lenge etter. Tipper gjester koser seg i Hagen din og ikke minst deg selv da !! Nydelig!!!
    Håper du har hatt en fin sommer!!!!
    Klem fra Nina::)

    SvarSlett
  13. Du verden for noen herlige bilder fra hagen din. Der må det være koselig å være.
    Veldig lurt det med trillebåren.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag. Klem

    SvarSlett
  14. Nydelig, du har hage til å drømme seg bort i!
    God sommer og ferie videre til deg :)
    Klem fra Berit.

    SvarSlett
  15. Wow,wow dette var bare heeelt nydelig Anne.De amplene dine har jeg ikke sett maken til ♥♥♥ Kjempeflott sammenplanting :)
    Klart du ikke kan reise lenge fra dette,det er bare du som kan passe den 100% så det må du ikke ta sjansen på :))Husker den tiden vi hadde kolonihytte,det var ikke mange som reiste vekk i juli måned der nei.
    Kos deg i den nyyydelige hagen din :))

    Klemmer Bentevenn

    SvarSlett
  16. Så fantastisk fint det er hos deg Anne!
    Nydelige blomster, som jeg forstår du ikke vil være lenge borte fra!
    Frodig og fine planter...du er flink!
    Koselig med den lille dukkestuen....kanskje jeg skal få meg en slik til barnebarnet...bare en har jeg ennå :)
    Selv drar jeg frem og tilbake på plantene jeg er mest redd for...spesielt hortensiaen som skal ha riiikelig med vann :)
    Ønsker deg fortsatt fine sommerdager...og det er jo sommer lenge ennå :)

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  17. WOW,sååå lekkert og du har grønne fingre
    ser jeg,helt nyyydelig. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  18. Hvor ser det dog dejligt, romantisk og poetisk ud hos dig!!
    Hilsen Jette

    SvarSlett