tirsdag 22. juni 2010

Hvit syrin...

...med sine skjønne duskete blomster og som lukter så vidunderlig godt....det må vel sies å nesten være Dronningen av det hvite..
På en hageomvisning for 3 år siden ,sto den der ,så vakker og duftende..aldeles nydelig..Damen med de grønne fingrere som viste meg rundt sa ."Denne hvite skjønnheten kommer fra ditt barndomshjem..se så vakker den er...
...Jeg falt i tanker og drømte meg tilbake til lykkelige barneår..min mors vidunderlige hage..alle de vakre blomstene hennes..hennes iver og glede over å se det spire og gro..stadig nye prosjekter på gang..Jeg har flere ,både stauder og rosetrær derfra..men ingen hvit syrin..Jeg kunne se for meg hvor den sto..ved siden av bekken som sildret og rant forbi..og jeg husket hvor vakker jeg syntes den var....

....Jeg kom til meg selv i det damen med de grønne fingrene sa:"Du har vel flere av dem i hagen din du"..Nei..det har jeg desverre ikke...og jeg kjente at jeg faktisk ble litt lei meg..
..Da jeg dro derfra den kvelden,hadde jeg med meg et vakkert minne..ja..ganske riktig..et lite tre ..som opprinneligt stammet fra mitt barndomshjem...
...Nå blomstrer det..for første gang..og jeg kjenner meg varm om hjertet..


....det er ikke en hvilken som helst hvit syrin..den betyr noe helt spesiellt for meg..



2 kommentarer:

  1. Fant din blogg gjennom andres blogg sider. Jeg koser meg med innslagene dine og ser at du er en opptatt farmor/mormor?
    Veldig koselig. Jeg er opprinnelig fra Stavanger, men bor nå i Canby, Oregon, ca. 30 minutters kjøretid sør for Portland, Oregon..
    All slekten min er i Norge og jeg reiser hjem vært 3 år. Reiser til neste sommer.
    Jeg stikker innom din blogg side sånn av og til.

    SvarSlett
  2. For en nydelig historie :)

    SvarSlett