onsdag 16. november 2011

Hylle av gammelt piano ...


Hvem skulle vel tro at dette har vært fronten på mitt kjære piano som jeg fikk som 10 åring . ...
Det har for lengst gjort sin nytte , for selv pianoer har ikke et evig liv . Før jeg ble den heldige eieren ... hadde det stått i årevis i en prestebolig på Jæren . Jeg husker enda hvor stolt jeg var den dagen det sto i stuen i  barndomshjemmet og var bare mitt ..... et ekte stort , flott ,  gammelt piano .. med utskjæringer og merker etter lysestaker som dessverre  var borte ...


Siden har det fulgt meg . Det har vært en trofast øvingsvenn for de to jentene våre i mange år ... selv om det stadig ble mer og mer ustemt . Til slutt var det ingen pianostemmer som kunne gjøre noe med det , og de siste 10 årene har det bare stått i stuen til pynt ... og til glede for de små barnehender som har framført de  flotteste konserter i deres ører ...( men et sant mareritt i de voksnes ører . )


Fronten og topplokket ble tatt av og satt bort i boden i kjelleren . Tanken min har vært å kanskje bruke de delene til en sengegavl eller noe . Men sant å si så hadde jeg glemt det helt bort .. helt til mannen min her om dagen lurte på om vi skulle lage en ny hylle  for å ha i stuen . En glimrende ide !  Fram med pussemaskin ... malerkost .. hammer og tang ... 2 speil ble satt inn på hver side ... taklister som var til overs fra nytt tak i stuen ble benyttet til ramme rundt ... flere strøk med malerkosten og så litt shabbing på utskjæringer og kanter ...




Nå henger den over Ektorpen i stua og jeg er kjempefornøyd !!!!
For meg er det noe mer enn en vanlig hylle ...

Førbilde ....



... og nå .


Snart  helg igjen ... utrolig hvor fort dagene ruller av sted ... håper du nyter dem og kan kose deg !


17 kommentarer:

  1. Utrolig !!!
    For en ide, og for ei flott hylle.
    Ja dere er kjempeflinke.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg imponert!
    Fantastisk flott hylle og ekstra artig at det har vært en del av ditt gamle piano. :)
    Ha en fin.fin dag. :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei
    Så koselig historie om pianoet ditt. å så smart og lage hylle av en del av det.
    Hyllen ble kjempefin, med masse fine detaljer.
    Kreativ både du og mannen din:-)
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  4. Så smart, og ikke minst fin!!! Koselig med ting som det er knyttet godt minner til :) Hylla var helt nydelig!

    Kan jeg låne et av disse bildene dine, linker selvsagt direkte til innlegget ditt da om jeg får lov :) Legger stadig ut tips mm på facebooksiden til bloggen min, og vil gjerne tipse om hylla di :)

    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Vet du jeg blir helt imponert jeg altså:)...Så utrolig fint da!! Kan du ikke komme til meg å stasje litt å tror du??!!;)

    Ønsker deg en strålende dag:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  6. Så utrolig lekkert! Det blir noe helt spesielt når man kan bruke noe som har en historie og er fylt med minner :-)
    Hilde

    SvarSlett
  7. Helt nydelig hylle Anne!!!
    Å så den historien bak,et kjært minne...
    Hyllen passet helt perfekt over sofaen deres!
    Ha en finfin torsdagskveld:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Wow , så nydelig hylle!
    En minnerik hylle med andre ord:)
    Ønsker deg en nydelig helg, klem Hanne

    SvarSlett
  9. Noe så fint !
    Og smart kommet på.
    Dere er et supert team, dere to ♥
    Leste innlegget ditt det et innlegg var forsvunnet. Det med stua, tenker jeg.
    Kjempetrist,men det er sånt som skjer....
    Dere har i alle fall den fineste stuen jeg vet om selv om jeg bare har sett den på bilder ennå.
    Nydelig hylle og koselig historie. Dette er gjenbruk på sitt beste.
    Hils mannen .
    Og du ....Det er jo ikke juledekorasjoner jeg lager. Men takk for fine ord.
    Stor klem :)

    SvarSlett
  10. Takk for koselig kommentar inne hos meg :)

    Den hyllen var en kjempe idee, artig å ha noe som ingen andre har å spesielt om det har en historie bak seg :) Nå kan den leve videre...

    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  11. Så flott det ble. Koselig når ting kan brukes på nytt og på andre måter.
    :) Susanne

    SvarSlett
  12. Så utrolig kreativ du/dere er, og så flott resultat ! :0) Så morro at du kan få brukt det nå også, mange minner og kan fortsatt være stolt av :0)

    SvarSlett
  13. Så flott hyllen ble, og så fin gjenbruk!! Og tenk å ha en så fin historie bak den.

    Ønsker deg en flott helg.

    SvarSlett
  14. Så utrolig fin den blei :) dokke har jammen mange flotte prosjekter på gang, og overraske stadig. Tenk å ha foreviga minnene fra pianoet, det betyr mye for meg og :) så hvis du skulle bli lei den og vil bytta ann ut med noge nytt, stille eg meg fysst i køen på å arva ann. Nå telle me dager og glede oss te julefeiring i verdens beste hjem! Kjempegla i deg og blir så stolt øve den flotte bloggen din <3 hils masse te far!!

    SvarSlett
  15. For en NYDELIG hylle! Koselig måte å ta vare på dette vakre barndomsminnet.

    SvarSlett
  16. Så stilig! Det er jo bare fantasien som stopper en av og til. Dette ble jo helt fantastisk! :-)

    SvarSlett
  17. Så utrolig kreativt :-) Imponert over at mannen din i det hele tatt kunne komme på å lage hylle av pianoet :-D Har jo sett før at dere er flinke da :-))

    Klem Siv

    SvarSlett