tirsdag 24. november 2015

Fyrstikkesker og små gaveposer...

.......  det er noe som alltid kommer vel med her i huset .


 Kjekt til eget bruk og som små gaver .


Laget opp et lite lager nå i dag ... litt mer julete enn de jeg allerede hadde .


Alt hadde jeg fra før , så det var bare å sette i gang .
Fyrstikkesker , papirposer ,lim , forskjellige bilder og utklipp , stempel og hyssing .
Er jo veldig glad i det nostalgiske da .
Jeg koser meg med dette jeg ..


I år har jeg nemlig bestemt meg for å ikke kjøpe noe ny julepynt ..
ei heller noe nytt i forbindelse med  diverse julepyssel ...
Så får vi se da hvordan det går .
Har fått ryddet opp i hobbyskapet , og der kom det fram både det ene og det andre .
Man tager hva man haver , heter det jo ..
Til nå har det gått  fint å bruke av det jeg allerede  har .


 Egentlig er en fyrstikkeske og en fin liten pose en gave i seg selv .
Posene rommer ikke de store gavene ..
men det er ikke størrelsen det kommer an på ... men tanken bak .
Tips til andre ting jeg pleier å putte oppi posen , kan være et par strikka kjøkkenkluter .


 En svibel oppi posen nå i førjulstiden er alltid koselig .


 Noe hjemmelaget faller alltid i smak .... som her ..
et glass med tyttebærsyltetøy og litt julegrønt .
Har limt et bilde på forsiden av posen og stemplet på baksiden .
Veldig enkelt og noe alle kan få til .


Litt  julebakst ...


... og en pose god  kaffe ... kanskje  julekaffe nå i disse dager ...
Dette var bare litt av hva jeg pleier å fylle de små posene med .
 Egentlig er det bare å slippe fantasien løs ...
 både når det gjelder dekorering og innhold .
Jeg liker å ha noen poser stående på lur når noen stikker innom ..
eller å ta med som en liten førjulsgave .
♥♥♥
I dag viser kalenderen 24 . november .
Om 1 mnd er det julaften .
Dagene kommer til å gå fort .. det er i grunnen rart med desember ..
det føles alltid som den går dobbelt så fort som de andre månedene .
Jeg skal prøve å bli litt flinkere med innlegg .. litt for lenge mellom hver gang .
Gleder meg til å følge med dere og få masse god inspirasjon !
Til helgen tenner vi det første lyset og går inn i ventetiden ...
Måtte det bli en fin tid for nettopp deg ...
Ha det bra så lenge !!


10 kommentarer:

  1. Nydelige og fine gaver å gi bort dette.
    Har et håp om å få bakt litt som jeg kan gi bort.
    Og da er en slik liten pose kjempefin å ha det oppi.
    Men som du sier, dagene går så fort og med full jobb +
    så er det ikke så mange dager en har til rådighet.
    Ønsker deg ei velsignet god adventstid :)

    SvarSlett
  2. Så fine små presanger du har laget! Dette er de beste gavene både å gi bort og å få :)
    Kos deg videre i førjulstiden!
    Klem

    SvarSlett
  3. Dette ligger det kjærlighet i, heldig de som får en slik gave ♥ De fyrstikkeskene var super skjønne ♥ Den med den jenta i blå kjole var fantastisk ♥ Du vet meg og lysblå ;)

    Takk for kommentar på bloggen Anne :)))) Jeg la inn en ny link i innlegget i kveld der avisen i byen viser en stemningsfull video fra julemarkedet :) Ta deg en tur inn igjen å se den ♥

    God klem

    Bentemor ♥

    SvarSlett
  4. Hei på deg!!! Så koselig det er å være her inne på bloggen din!!!
    Og nå inspirerte du meg virkelig!!!!
    Jeg laget så mye før, jeg startet opp butikken,men de siste årene har det blitt veldig lite av det! jeg har dekorert fyrsikkesker, glass og notisbøker og gitt i gave til venner. Veldig koselig!!! men har ikke tenkt på å dekorere posene!!! Det var en veldig koselig ide`!!!! Ønsker deg fine førjulsdager med masse kos!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Koselig små gaver du har laget.Alt dette likte jeg godt.
    Du er flink å finne på små gleder,det trengs til tider.
    Kos deg og ha en fin adventshelg Anne.
    Klem Ella ♥

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselige gaver, Anne. Nå inspirerte du meg også. Hvor får du kjøpt posene?
    Klem

    SvarSlett
  7. Bardzo ładne i oryginalne prezenty - wyglądają przepięknie - pozdrawiam serdecznie

    SvarSlett
  8. Hei Anne:)
    Lekre...lekre gaveposer..og fyrstikk esker!
    Jeg er så enig,en slik gavepose er en agve i seg selv..og så er det mye finere og gi som pakke:)
    Har faktisk fått dilla selv:)
    Tiden går altfor fort...desember er en hyggelig måned,men også mye som skal skje.Vi må ikke la oss stresse for mye.
    God adventtid,Anne:)
    Trenger du flere gaveideer...tipser jeg om Nettbutikken min...superfine produkter:)
    http://www.ingermarie.no/

    SvarSlett
  9. Åhhh så fint Anne ❤️
    De er så søde og smukke, både poserne og æskerne
    Er så glad for at jeg fandt din blog
    Skal finde tid til at se alle dine indlæg
    Kh Lone - frkhall

    SvarSlett