onsdag 29. august 2012

Høsten nærmer seg ...

Jeg tviholder fortsatt på sommeren , selv om det de siste dagene har vært ganske så høstlig . Regnet har pisket ned og vinden har ult rundt hushjørnet . Litt trist og , for i hagen står faktisk blomstene på sitt fineste her nå , men jammen får de hard medfart . Jeg håper på litt govær i dag slik at jeg kan ut klippe og plukke litt visne blomster før det bærer avsted på jobb . Temperaturen er fin og nå titter solen fram .
Men ellers er det jo litt koselig å merke at kveldene blir mørkere også ... tenne lys og kose seg innendørs. Strikketøyet er godt å ha , og jeg har så smått begynt å tenke på noen strikkeplagg som skal bli ferdige til jul .. Og dagene flyr , så det er bare å henge i .
 Ellers planlegges det oppussing av gangen  ... noe som virkelig trengs ... så det mangler visst ikke på noe å gjøre .
Det finnes så mage koselige skilt .... og dette var det faktisk svigersønnen min som kom med  til meg ... likte det bare så godt .... må bare se å få hengt det opp her på terrassen .
Tusen takk til dere alle for kjempekoselige kommentarer på innlegget om krakken min ... den forblir som den er og blir ikke malt .


Ønsker alle mine lesere en fin dag ♥





20 kommentarer:

  1. Det var et nydelig skilt. Så koselig å fa det av sin svigersønn.
    Her skinner sola i dag, og jeg er inne å maler. Men må snart ut en tur. Håper det er sol på Sandnes også.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  2. Nå har jeg sett og sett her på bloggen din. Så mye fint! Jeg falt helt for hagen din, så mye fint du viser fram derfra. Nydelig innlegg med den gamle krakken. Den passet perfekt inn. Herlig dette skiltet du viser nå. Flott til pelargoniaen.

    SvarSlett
  3. Hei Anne ☺ Må vere svigermors draum dette,som kjem med so flott eit skilt!!!!Kjempefin tekst og farge på det:)
    Er veldig glad i hausten,so den må berre kome...Ei årstid som aldri "lyg" her i Norgelandet vårt;)Ikkje forventar vi sol og varme,ikkje forventar vi snø og kulde.Berre regn,vind og atter regn og vind...Og skulle sola skine,ja då stråler vi med*_*

    Ønsker deg ein fin dag♥

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  4. Så snill svigersønn du har, det var et koselig skilt! Ja, det merkes at høsten er på gang. Jeg har byttet ut litt sommerplanter med lyng, men fortsatt er det mye som står i full blomst.
    Ønsker deg en fin dag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  5. Å HELDIGE DEG !!
    BILDENE DINE ER SÅ VAKKRE DU LAGER DET UTROLI FINT RUNT DEG :))
    BLOGGEN DIN ER EN FRYD!!
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  6. Et koselig skilt du fikk.....og passet så godt her i omgivelsene dine Anne :)
    Ser så frodig ut hos deg, og trist er det nå at sommeren er over. Før den var ordentlig i gang.
    Kjekt å ha litt planer for høsten er det jo og mye greit å finne på.
    Men denne sesongen er jo bare så eeevig lang, og glad er jeg når vi tipper over nyttår :)
    Den gamle krakken din var bare så fin og kjekt at du vil bevare den slik.

    Ha en fortsatt fin onsdag :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Å for et nydelig skilt! Koselig med slike overraskelser i hverdagen:-) Jeg liker også så godt den store kronen du har blomster i. Ha en fin onsdagskveld! Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Så fint skilt du har fått!
    Her har høsten virkelig meldt seg, og det uten at vi har fått merke noe særlig til sommeren engang. Men lys og pledd er klare og nytt strikketøy er på plass - så la den komme!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  9. Hei ANNE:)

    Jeg så inlegget under her nå, og må si du må ha Sandnes flotteste hage. Uten tvil. For en nydelig park.

    Jeg håper vi får se hva du strikker en dag.. :)
    Skiltet med garden var stilig.

    Kos deg i disse høstkveldene kjære deg.
    Klemmer fra Margareth

    SvarSlett
  10. Det mangler nok aldri fritidssysler hos hverken den ene eller den andre, men det er nå litt koselig med høst...vinden som uler mens vi sitter godt i stua med fyr i ovnen, stearinlys og strikkingen!
    For en snill svigersønn du har som kommer med så fin gave! Tenker vel at du ikke er så verst du heller ettersom du fikk den!
    Krakken er kjempefin som den er og sparer deg for maling!
    Fortsatt god uke til deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  11. HEI :)
    For en glede å titte inn her hos deg !
    Nydelig vakkert! Ja,nå står blomstene og bugner på sitt beste,jeg også ønsker meg flere sommer dager :)
    Hos oss har vi heldigvis anledning til å "redde" mange av blomstene under tak,men jeg ser jo at de merker at det går mot høst... Og ja,det er kos med mørke kvelder også :)
    Så heldig du var som fikk så fint skilt. Og så heldig jeg er som får "ta del i alt det vakkre" hos deg!
    Smil og gode tanker.
    Beste hilsen fra Britt

    SvarSlett
  12. Herlig skilt du har fått deg!
    Det har vært mye " høst" i hele sommer, men nå som vi går mot slutten av august blir det liksom alvor av det:))
    Koselig å tenne lys inne da:)
    Tusen takk for hyggelig kommentar hosmeg!
    Ha en fin fin kveld!
    Klemmer herfra:)

    SvarSlett
  13. Det gjelder å holde på sommeren så lenge en kan og nå Xer vi fingrene for tidenes flotteste høst.....

    SvarSlett
  14. Heldige du...som fikk så nydelig skilt!
    Ja jeg også tviholder på sommeren..selv om høsten også er min tid:)
    Hortensia...litt vanskelig å si hvorfor den ikke vil blomstre,men planten danner knoppene sent på høsten/først på vinteren,så det er riktig at du ikke klipper de på høsten.
    Så trenger de periode med minusgrader,nå husker jeg ikke eksakt antallet vi lærte på skolen men jeg mener å huske 6-8uker.
    Ellers er det jo bare vann,surjord og sollys de trenger...
    Kanskje du skulle flytte de til et annet sted?
    Håper noe av dette hjelper:))

    SvarSlett
  15. God morgen,Anne.Nydelig tekst og bilder,som vanlig. Det ser ut til å bli en fin høstdag i dag og,så da er det bare å ta fatt på siste arbeidsdag før helga. Du må titte i bloggen min,så ser dunoe fantastisk som har kommet til oss (O: Nå er det lykke på høyt plan(O: Ha ei fin helg, Anne,og takk for deg og bloggen din (O:

    SvarSlett
  16. Så fint det skiltet var - og tror du ikke det er sånn det er? om himlen hadde falt ned, så hadde det blitt en nydelig hage? som din!! :) Håper du får en nydelig helg og start på september! Nå kommer høsten snikende, men den har jo også mye fint å by på :) klem herfra

    SvarSlett
  17. En liten høsthilsen fra meg.
    Titter innom for å si hei og
    ønsker deg fin høstdager Anne.

    SvarSlett
  18. Så snill svigersønn du har :)
    Høsten kommer vi ikke utenom, så det er vel bare å skape litt hygge ute og inne.

    :) Inger

    SvarSlett
  19. Ja høsten er her, synes det er flott at vi kan sitte ute med lys på kveldstid og at tempraturen er med oss.

    Det er bare 6 måneder til våren, så vi kan nyte dagene og planlegge til våren.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  20. Så nydelige bilder du har på bloggen din!

    SvarSlett