torsdag 17. mars 2016

Snart Påske ....



Herlige dager med sol og varme ... gradestokken viser tosifrede tall .
Det gjelder å nyte hver en dag ... for plutselig kan det skifte igjen .


Våren kan kjennes og føles både utendørs og inne. 
Ute spirer og gror det for fullt ... snøklokker og klosterklokker kappes om å vise seg i all sin skjønnhet . Solen varmer og jeg har vært mye ute i hagen de siste dagene .



Vårblomster pynter opp inne ...


 Litt påskepynt er hentet fram .
Det blir ikke hjemmepåske i år .. derfor ikke så mye pynting .
Vi skal på besøk til døtrene våre og hele storfamilien blir samlet .


 Plommegrener fra hagen står i full blomst inne ..
Det tok ikke mange dagene før blomstene åpnet seg .
Vi har et plommetre i hagen . Plommene er ikke noe særlig å skryte av .
Var det opp til mannen ville han ha fjernet det for lenge siden .
Han syns det er litt ille å ha det bare for blomstringens skyld ... ja ..ja ..vi får se ..
( det har jeg sagt i noen år nå .... )


 En nydelig hvit Hortensia og et koselig påskekort ..
en fin og kjærkommen gave .


Egget har jeg vist før .. det laget jeg for et par år siden .
Det kommer nok flere opp av esken de nærmeste dagene ...
Jeg har faktisk ikke laget noen nye egg dette året ... dagene har liksom gått fra meg .
Blir nok noen gave - egg til helgen .. alltid kjekt å gi bort ..

Ha det fint så lenge og takk for alle besøk og koselige ord fra dere !


10 kommentarer:

  1. Ja du det går fort nu. Påsk och vår på en gång. Du har mer vår än jag här men den är på väg och vi haft några dagar med sol. Ska bli lite kallare igen,Bakslag är vi ju vana med.
    Du har fått Påskafint hos dig ser jag brukar inte pynta så mycket här heller men i år ska vi vara här och då kommer det nog fram lite mer.
    Ha nu ett fint och skönt slut på veckan
    Kam Meta

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Ja nå er det våren som står for døren, det beste av alle årstider :)
    Ønsker deg en riktig god påske!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  3. Så lækkert et indlæg, det sprudler af forår og varme.
    Jeg elsker din måde at tage billeder på. Du får det smukkeste frem i alt...
    Selv om du ikke har pyntet meget op så er det fantastisk det du viser og det smukke store æg.
    Håber i får en fantastisk påske og masser af hygge med familien.

    Rigtig skøn dag kære Anne

    Charlotte

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder her hos deg som alltid!!!
    Masse god påske til deg og kos deg!!!!
    Påskeklem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Nydelig det kortet
    Koselig pyntet. Behøver ikke være så mye.
    Tror ikke jeg skal opp på loftet å
    hente noe påskepynt i år. Pynter med blomster,
    lys og sevietter. Og etpar egghøner som jeg
    har stående i skapet nede. Blir mer enn nok.
    Kos dere sammen med familien og
    ha ei velsignet god påske :)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder, Anne. Tenk at det er så stor forskjell på hvor i landet vi bor.Her kan vi bare drømme om snøklokker, for snøen ligger ennå i store hauger rundt huset.
    Ønsker deg ei flott påske
    Klem

    SvarSlett
  7. Hallo Liebe !! Adore ese rincón con esas piezas tan vintage !! Realmente todos los objetos son muy encantador

    SvarSlett
  8. Så vakkert- og så herlig med plommetre-grener :) Våren har kommet litt tidligere til deg. men all snøen er borte her også overalt om få dager. Endelig er det ute nyte tid igjen :)

    Ønsker deg fine Påske dager

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  9. Det er så lekkert det du viser.
    Og tenk at plommetregreiner blomstrer så flott inne !!
    Eg prøvde å klippe greiner, men plommetrea er så gamle,
    med stygge greiner at eg tok ikkje inn noko.
    Påskeegget ditt er fantastisk.

    Ynskjer deg god Påske !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  10. God påske, Anne!
    Flott du har pyntet og med fruktgrener...herlig:)
    Jeg har koset med i hagen hver ledig stund denne uka, og det er varme i solen nå;)

    SvarSlett