tirsdag 30. august 2011

Oppussing på gang ...


Her i gården holer vi altså på med oppussing . Vi startet i april med å skifte ut de punkterte vinduene i stuen + ny dobbel verandadør .
Neste punkt på listen var ny terrasse . Tidligere var terrassen nedfelt i terrenget og det har vært en god og lun plass i mange år . P.g.a. ny dør måtte vi til med ny trapp , og etter mye om og men bestemte vi oss for like så godt å bygge helt ny terrasse i plan med stuen .  Nå er den ferdig , det gjenstår bare beising og maling av rekkverket . Utålmodig som jeg er ville jeg helst ha gjort det med en gang ... men det er vel best å lytte til fagfolk (mannen min .. ) som er fast bestemt på at all materiale MÅ tørke skikkelig ut først .. sukk ....


Trappen som går ned til hagen er bred og god med plass til å sitte og nyte en kopp kaffe en tidlig morgenstund.



En mindre trapp fører ned til lekehytten og sandkassen . En eføybue binder sammen hytten med huset 
Der bakom har vi en helt usjenert liten overbygget koseplass ....
( Bildekvaliteten er så som så ... men slik er det av og til  )

Her tar jeg med både lesestoff og strikketøy , skrur på radioen og slapper av i go`stolen (den kom ikke med på bildet ..)


Dette bildet er tatt tidlig i vår før vi begynte på prosjektet .

Dette bildet er tatt i dag . Vi kunne ta ettermiddagskaffen ute og det gjelder å nyte hver stund det lar seg gjøre før høsten får tak for alvor . 
I skrivende stund er mannen min i full gang med å sparkle taket i stuen . Vi .. dvs . HAN   har satt opp gipsplater i taket , ja for det er han som gjør jobben  .. snille mannen min ..  Jeg bare tenker og grubler ut hvordan jeg vil ha det !  Men vi er enige om at vi er et godt team ...( ps . jeg har dratt av gammel strie altså ... så jeg bidrar jo litt ....  )    
Hvordan stuen blir får jeg komme tilbake til i et senere innlegg .
Dette var bare litt om hva vi holder på med her hos oss for tiden .

Ha en fin kveld alle som titter innom !


12 kommentarer:

  1. Så flott veranda og uteplass dere har.
    Jeg bare elsker og sitte i trappa med en kaffekopp tidlig på morran og lytte til dagen som holder på og våkner.

    Skal bli spennende og se stua deres. Godt team er dere også:-)
    Klem Synnøve fra Synnøvesheim

    SvarSlett
  2. Ja, her var det mye flott som jeg likte.Kosekroken dinser virkelig lun og deilig ut. Og så krukkene på verandakroken.. for noen store og flotte pelliser! Å sitte i trappa med kaffekoppen, synes jeg kjenner følelsen... Men å vent emed beising og maling, ja da er det bra du lytter til mannen din. Jeg har nemlig et gjerde som må skrapes og males på nytt.. ja nettopp på grunn av min utålmodighet.

    SvarSlett
  3. Hei Anne, så nyyyydelig i hagen din, vakkert. Tenker du storkoser deg her. Terrassen ble kjempefin, så vakkert med alle blomstene. Et godt team kommer fort i mål. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  4. Snille snille deg:) så koselig at du likte kjolen/tunikaen:) åsså ett helt innlegg med mitt produkt..hihihi blir litt rød her jeg sitter :) Veldig koselig!! Tusen takk!!

    Hagen og huset ditt, ja takk begge deler :) nydelig!! Vi er på husjakt etter vårt drømmehus.. men ikke enkelt å finne det skal jeg si deg. men det dukker vel snart opp;)

    SvarSlett
  5. Å, så nydelig uteplass og hage du har. Ønsker meg lassevis av blomster i hagen. Får satse på neste vår. I sommer har vi bare malt og malt.

    Stor klem Bente

    SvarSlett
  6. Så vakkert du bor,likte godt rekkverket på altanen,kjempenydelig hos deg,både ute og inne.
    Klem.

    SvarSlett
  7. Ååå....så fint det blir, Anne.
    Og du har allerede verdens fineste hage !
    Og DE fine vinduene, da.
    Ja, vi er flinke til å klekke ut planer, noen av oss.....
    Og la våre flinke og snille menn gjøre jobben .
    Gleder meg kjempemasse til å se stua.
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Hej Anne.
    Dejlig terrasse du har, og en masse dejlige blomster.
    Ja, det gælder om at nyde hver eneste solskinstime - i morgen er det efterår ( efter kalenderen)
    Ha´en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  9. Oi,oi!!!Jammen har dere fått gjort mye!!!
    Nydelige bilder av den flotte terrassen og uteplassen!!!!!!Helt fantastisk koselig!!
    Og så er dere i full gang inne og!!!
    Hm,send over litt overskudd til meg og!!!
    Men har jo ryddet i boden i dag da!!!
    Goe kjempeklem fra Sol

    SvarSlett
  10. fantastisk uteplass dere har, og den fine trappen, da!! Litt misunnelig, ja ;-)
    Du er jobare en reser på å gjøre det koselig rundt deg også, da :-))

    Nå er forresten du og verdens fineste kjøkkenkluter blogget om ;)

    Ønsker deg en god natt!

    Stor klem

    SvarSlett
  11. Ååå så vakkert dere har det!! Elsker trappen ned fra terrassen deres, perfekt til å sitte med en kaffekopp og drømme litt <3 <3 Datt tilfeldigvis over bloggen din og den er jo bare så fin! Jeg legger meg til og gleder meg til å følge deg videre ;O) Ha en super dag! klem

    SvarSlett
  12. Hei, så kjekt at du vil bli med på min giveawy.
    For en utrulig flott hage du har. Har kika litt i bloggen din, og den er kjempe-kjempe koslig. Gleder meg til å følge deg vidare.
    Ha ein super flott dag vidare.

    Klem :0)

    SvarSlett