onsdag 15. august 2012

Boblen ...


Jeg har vært så heldig å vinne i giveawayen hos Sivs hus .  Heldige meg ...  jeg er nå eier av denne flotte vasen som nok mange av dere kjenner til .
Boblen er designet av Finn Scjøll for Magnor Glassverk og er en del i en serie bestående av vaser , lysestaker og stettfat .


Vasene lages i flere farger , og jeg var veldig spendt på hvilken farge det var på min . Syns denne lilla var helt nydelig !!
Jeg måtte jo bare finne noen blomster og ta den i bruk  med en gang ...
det finnes jo så mange muligheter .. den kan være fin med bare en enkel blomst nedi vasen ... eller med noen ganske få blomster i .
Jeg valgte  roser .. ( fra naboens hage hvor jeg er så heldig å passe på mens de er på ferie .. )
og litt erteblomster fra egen hage .
Syns fargene passet godt til vasen . Det ble litt sent å ta bilder inne i går kveld , så jeg flyttet den ut på terrassen ..
I bakgrunnen henger en rosa Femtunge som virkelig har vist at den trives i sol og varme som vi har hatt i det siste .


Måtte jo ha med et bilde av selveste Finn ... og ser du godt etter ser du hans signatur frest inn på kragen . Formgivingen er ellers inspirert av vanndråper som perler på marikåpe i regnvær .
Boblen er håndlaget og munnblåst av erfarne glassblåsere med lange tradisjoner i håndverket .


Tusen takk Siw for den flotte vasen ... jeg er så glad !!!!

Det er nok en dag med sol fra skyfri himmel . Her koser vi oss med ferie og tar dagen som den kommer . Er så heldig å ha to små englebarn på  " lån" noen dager , og gjett om vi koser oss .. 
Med sjøen bare et par hundre meter herfra og en liten strand nesten for oss selv , går dagene med til både bading ( ikke jeg nei ... brrrr. for kaldt ..) fanging av krabber og små kryp , og så koser vi oss i hagen .
I ettermiddag blir det et lite hageselskap ...og  Boblen blir bordpynt .
Ha det bra så lenge  !!
Håper dagen din blir fin der du er ♥


19 kommentarer:

  1. Så heldig du var som vant den nydelige vasen :)
    Ha en fin-fin dag videre! klem fra meg

    SvarSlett
  2. Nydelig vase:) Enda penere med den nydelige buketten oppi:) Tipper BlomsterFinn også ville ha likt den, kanskje han titter innom bloggen en dag..artig mann det der! Du må kose deg så mye med englebarn på lån, og hageselskap:)
    Her i Nord-Norge skinner også sola, vi må bare nyte disse dagene med godvær så godt vi kan!
    Klem fra Karen

    SvarSlett
  3. Åh så flott!
    Heldige deg som vant denne...og så har jeg slik sans for Finn Schjøll også da :)
    Nydelige bilder som alltid Anne !!

    ha en fin solskinnsadag
    klem!!

    SvarSlett
  4. Så heldig du var! Og så nydelig bukett :)

    Legger meg til som følger her hos deg, masse flotte bilder :)

    SvarSlett
  5. Er så fin denne vasen!
    Nydelig bilder - som alltid :)
    Her nyter vi det flotte sommerværet med middager og koselige kvelder
    på verandaen. Er så herlig!
    En strålende fin onsdag til deg.
    Klem Jorill

    SvarSlett
  6. Kjære Anne. Gratulerer med den fine gaven. Vasen er bare så lekker! Og har en perfekt form som gjør det enkelt å arrangere blomstene, slik at de står fint! Jeg så disse vasene i en butikk på maxi i går faktisk:) Kos deg i solen! God klem fra Ellen

    SvarSlett
  7. Så heldig du var da.
    Det var en flott vase
    med en nydelig bukett oppi.
    Her skinner også sola, herlig.
    En må kose seg ute så mye som mulig.
    Kos deg fortsatt med dine små som du har på besøk :)

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Gratulerer så mye med den lekre vasen, heldige deg:)
    Virkelig nydelig bukett også:)

    Ønsker deg en flott onsdag, og en fortsatt fin uke:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Gratulerer, helt nydelig var den!
    Klem T

    SvarSlett
  10. Oi... så flott! Jeg har den blanke, men den lilla var virkelig fin med de lys rosa rosene.

    SvarSlett
  11. Gratulerer!..denne Boblen er kjempefin..og blomstene står så pent i vasen:)...og FOR en bukett du har laget..nydelig:))
    Kos deg i sommeren:))

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med den flotte premien:)
    Har faktisk ikke hørt om denne boblen,men skjønner godt at den er populær,for den var knallfin!!!
    Nydelig farge på vasen,å med de herligste blomstene i:)
    Tenker du koser deg med de skjønne små barnebarna dine:)
    Ha en super dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  13. Den var kjempe flott! Gratulerer så mye!

    Klem

    SvarSlett
  14. Hei og gratulerer så gøy :)
    Knallfint var det med rosene til naboen oppi den flotte vasen.
    Perfekt sammen.

    Så gøy å vinne, og jeg ble saå glad da jeg vant. Og adressen ja, det glemte jeg jo helt å skrive i minn lykkerus... :)hehe.

    Margareth Sveen
    Villaveien 1
    5007 Bergen

    Ha en strålende blomstrende dag du skjønne rosenknopp...:)

    SvarSlett
  15. Nydelig. Har faktisk ikke fått med meg at disse er i flere farger. Denne lilla var jo helt i min smak :)

    :) Inger

    SvarSlett
  16. Nyydelig! Lekker farge:))
    Har en FS vase, er veldig glad i den:)
    Klem:))

    SvarSlett
  17. Søteste søteste pakken kom idag :))
    Mannen kom med både frokost og pakken på senga idag ♥
    Så fint pyntet på gråpapiret og da jeg tok det av ble jeg helt satt ut....du vet hva farger jeg liker du Anne:)
    Nydelig sløyfe,kors og boks ♥ Og alt det flotte som lå oppi...GLEDE :)))
    Alt var kjempefint :)

    Tusen takk ♥

    Må du få en flott helg:)

    "Den som kvikker opp andre blir oppkvikket selv" :)

    SvarSlett
  18. Gratulerer!
    Jeg har vasen i klart glass og liker den kjempegodt!
    Ønsker deg en flott ny uke!
    Mvh Monica

    SvarSlett