tirsdag 9. april 2013

Det våres ...

... selv om det fortsatt er kjølig .



Jeg kjenner litt ekstra hjertebank når de første overvintrede pellargoniar kommer med sine første blomster . Enda må de pleies innendørs ... men håper snart at nattefrosten slipper taket og vi går varmere dager i møte .


Selv om vi har hatt deilige og solfylte dager som er blitt brukt til å ruske opp litt utendørs , så har vi våknet til et hvitt melisdryss den neste dagen . Så jammen skifter det fort ...
Ingen tvil om at våren er sen ... Jeg klippet lavendelen i går , men rosene må nok vente til nattefrosten har gitt seg . I mens får vi nyte synet av fjorårets blomstring og glede oss over  hva vi har i vente ...


Løkblomstene titter opp av jorda , selv om det nok blir en stund til den første tulipanbukett kan plukkes inn som her . Men man venter ikke forgjeves når man venter på noe godt .. heter det jo .


Garden , my favorite place .... 
Gleder meg virkelig til en fin vår og en flott sommer ... for det blir det ... jeg håper av hele mitt hjerte .


Ønsker alle en fin ny uke og husk at GLEDE finner du i hverdagens små øyeblikk .

Ha det fint så lenge !!


17 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder Anne!
    Været er nok slik her hos oss også, men nydelige dager stort sett :)
    Så du klippet lavendelen ja ? Visste ikke når det var tid for det jeg :)

    ønsker deg en fin dag
    Klem!

    SvarSlett
  2. Det er skønt med våren der banker på :D
    Dejligt positivt indlæg, Anne - ønsker også dig en fin uge.

    Hilsen fra Danmark, Dorthe

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder, Anne.
    Ønsker deg også ei finfin uke

    Klem

    SvarSlett
  4. Å jeg er akkurat som deg....får hjertebank av flotte blomster!
    Så skjønne inspirerende bilder du viser Anne!

    Ha en flott uke.
    Klem klem Camila.

    SvarSlett
  5. Fine bilder du viser Anne!:) Fikk virkelig lysten på å kjøpe inn litt vårlige blomster;)

    Klem

    SvarSlett
  6. Herlig med våren. Enda bedre blir det nå det endelig blir
    varmegrader også om natta. Da blir det fart på snøsmeltingen her.
    Da kan en endelig begynne å pynte litt ute på trappa.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  7. Beautiful flowers in your home-love the pink rose!!!!

    SvarSlett
  8. Deilig å se på blomsterbildene dine her i dag:-) Hos meg er det fortsatt snø i hele hagen og våronna er satt på vent enda noen uker... Ønsker deg en fortsatt fin dag og så håper jeg som deg at vi får en strålende sommer i år!! Klem fra Berit

    SvarSlett
  9. Så flink du er som overvintrer og driver planter frem igjen! Nå er det ikke lenge til vi kan nyte blomstring ute:) Herlig tid vi går i møte:) Hils engelen:)

    SvarSlett
  10. hei. Flott plante duhar drive fram. Har klart å overvintra ei plante og er glad for det. Håper også varmen kjem snart. Flotte bilder. ha det godt.

    SvarSlett
  11. Så vakkert, både pelargoniaen og rosen. Det er stas når de overvintrede pelargoniaene blomstrer. Har en som er i blomst hos meg også nå. :)

    SvarSlett
  12. Det er sant det siste du skriver her, at gleden finnes i hverdagen. Jeg ble for eksempel bare så gla i går, da lillegutt kom med utstrakte armer og skulle kose...og i dag morges hadde snuppa mi vært ute og revet opp en krokus for å gi til mamman sin...så herlig. Takk for alle fine bilder- det er nydelig at det går mot vår.
    Har ikke fått besøkt deg på en stund, sitter med nesa i bøkene og har eksamen - men nå ville jeg du skulle vite at du var tenkt på. klem klem

    SvarSlett
  13. Hei Anne!
    Ja, nå er vi virkelig klar for vår:) Siden ikke temperaturen tilsier maling utendørs, så har jeg startet et stort prosjekt innendørs av maling av hele stuen....tar litt om gangen :)
    Ønsker deg en fin uke:)
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  14. Rigtig fine billeder hvor forårstemningen har sat ind :-)
    I dag regner og blæser det i DK, men skulle blive bedre i weekenden! :-))
    Rigtig fin dag - kram OddStyle

    SvarSlett
  15. Ι juѕt likе the helpful info yοu pгoviԁе for youг
    articles. I'll bookmark your weblog and check once more right here regularly. I am rather sure I'll bе infоrmed mаny new stuff
    rіght right here! Good luck for the next!


    my pagе - augen lasern

    SvarSlett
  16. Åh, disse rosa dronningene er så vakre!
    De og peoner er mine absolutt favoritter :-)
    Så sarte og uendelig vakre!!

    Våren er virkelig sen i år. Jeg så årets første hestehov idag- i Oslo! Nesten to måneder "forsent" ;-) da får vi håpe sommeren blir bra:)

    Tusen takk for fine ord fra deg, vennen! Setter veldig stor pris på deg! :-)
    Ønsker deg en fin søndag:-)
    Klemmer

    SvarSlett
  17. Vakre bilder du viser :). Snøen ligger enda metertykk her på Mo i Rana, og det er ikke så alt for lenge siden jeg hentet pellisene opp fra kjelleren. De har fått masse nye skudd nå, men enda ingen tegn til blomster. Pleier å knipe vekk de første blomsterstenglene også, så de blir mere frodig :).
    Ønsker deg en fin ukestart i morgen :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett