onsdag 28. januar 2015

Kluter ... strikking hele året .



Jeg hadde ønsket meg boken , og fikk den til jul .


Jeg har strikket kjøkkenkluter i flere år .. både til eget bruk og til andre .
Slitt ut mange har jeg og , for bedre kluter finnes ikke ...
Jentene mine vil ikke ha noe annet på kjøkkenet .
De strikker selv ...
men i en travel hverdag setter de stor pris på å få noen ferdigstrikkede .
To av barnebarna har jeg vært så heldig å få lære å strikke .
De syns det er kjempegøy og flinke er de .. 
Litt vanskelig i starten ... men øvelse gjør mester ... de er 7 og 8 år .


Boken inneholder mange mønstre og de er temmelig varierte .
52 mønstre er med , et til hver av årets uker .
Kluter kan jo være så mangt .. og bruksområdene er jo nesten uendelige .
 Flotte foto og tydelige diagram .


Alle klutene har fått sitt eget navn ... 
Over her ses " Snertne sløyfer ".


Jeg syns det har vært utrolig kjekt og spennende å prøve ut nye mønstre ..
og flere kommer det til å bli .
Å strikke kluter er i grunnen et fornøyelig arbeid ... fort går det også .


På pinnene nå har jeg denne ...
 " Blomstereng "


Så i dag har jeg hatt kluteopprydding på kjøkkenet .
De gamle utslitte klutene måtte vike plassen for nye kluter i forskjellige farger og mønster .
Kjente faktisk på en liten fornemmelse av vår ..
Tror kanskje den neste kluten jeg prøver meg på må bli "Våryr " .
Nå går det fort mot lysere tider .
Herlig !!!!

Ønsker alle som titter innom fine og gode dager !!!
Smil og klem 

17 kommentarer:

  1. Så mange fine kluter du har strikket.
    og jeg er enig det er de beste klutene som finnes :)
    Jeg strikker også kluter litt innimellom for tiden, men det er det gamle litt kjedelige mønsteret.
    God torsdag til deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fine :)
    Og så er det jo de koselige bildene dine da!

    Når jeg får lyst å strikke, strikker jeg en klut :)
    Vet selv at strikkelysten går fort over, slik at jeg må ikke begynne på noe større!
    Kos deg, og snart er vi i februar :) Jippi!!

    SvarSlett
  3. Nydelige kluter, og så kan du å
    dandere og ta fine bilder. De kunne jo
    vært brukt i reklame for boka.
    Liker også å bruke slike kluter.
    Men har ikke så fine kluter, må nok
    finne meg noen mønsker og strikke litt.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine! Jeg har akkurat strikka "Snertne sløyfer" som jeg fant oppskrift på i Hjemmet. Trodde nemlig ikke jeg trengte den boka, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Mye morsommere å bruke ei kopptue med stil!

    Ha en strålende torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fine kluter du har strikka. Du skulle ikke tilfeldigvis kunne tenke deg å
    selge noen kluter? Jeg er skikkelig dårlig på strikking og kunne gjerne kjøpt noen av deg om det hadde gått an. Om du vil selge noen kan du kontakte meg på mail bekkskog@gmail.com Hadde blitt kjempeglad.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  6. Åååå, de klutene var nydelige, Anne. Å tørke av bordet med en av disse, blir jo en ren fornøyelse.
    Klem

    SvarSlett
  7. Hvor er de bare helt fantastiske <3
    Jeg er igang med både arklude og køkkenhåndklæder, bare i de hæklede modeller. Men det er de allerbedste - de hjemmelavede :o)
    Knus og en dejlig aften til dig.

    SvarSlett
  8. Oioi,her var det mange flotte kluter!
    Nydelige farger du har brukt!
    Jeg har en lyseblå med hvit kant du har strikket,som jeg vant i en give away for lenge siden.
    Den er jeg veldig glad i å ,så den henger til pynt på kjøkkenet;)
    Skulle ønske jeg hadde tolmodighet til å strikke,det er jo så mye fint en kan trylle frem med de rette fargene og mønstrene,men det har jeg desverre ikke,hehe;)
    Ønsker deg en finfin dag:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Nydelige kluter i delikate farger! Og som alltid et koselig innlegg!

    SvarSlett
  10. De er nydelige og vakre farger :) Ok- så det er en klut for hver uke, så smart. Skulle nok hatt den boka og fin måte å lære forskjellige strikke teknikker og mønstre. Fikk tre slike kluter til jul og ja de er supergode :)

    Ha det så fint Anne :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  11. Praktisk og lekkert!

    Er der oppskrifter på "hånd-håndklær" også?

    Ønsker en god natt ^^

    SvarSlett
  12. Kjempefine kulter!! Det er jo bare så sjarmerende å ha slike hjemmestrikkede kluter på kjøkkenet! Selv er jeg dessverre ikke så god til å strikke, men kjøpte denne boken til min søster til jul så da drypper det kanskje en klut eller to på meg også :-)
    Ha en riktig fin helg! Klem fra Berit

    SvarSlett
  13. Så fine kluter. Ønsker meg. Men nå går det i baby strikk her...
    God helg...

    SvarSlett
  14. Masse fint i Bittas bok,ho er ei kreativ og flink dame ;)
    Nydelige farger på dine skjønne kluter.
    Kos deg Anne og ha en fin vinterdag. Klem fra Ella.

    SvarSlett
  15. Den boken har jeg også, så mye fint i deg :o) Så mye fint du har strikka. hva slags garn bruker du?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  16. Oi, her var det mange flotte kluter i nydelige farger, så fine bilder! Ha en herlig torsdag!

    SvarSlett
  17. Hei, og takk for hyggelig kommentar i bloggen min :) Så mange fine kluter du har strikket da! Jeg skal prøve meg på ensfarget etter hvert. Koselig blogg du har, jeg kommer nok igjen :)

    SvarSlett