mandag 3. januar 2011

Tilbake til normalen ...

Da var julepynten ryddet bort for denne gang ... dvs.det pleier alltid å dukke opp en liten engel eller noe som er gjenglemt .

Det er i grunnen rart hvordan vi nesten ikke kan vente med å ta den fram ... og nå ..litt vemodig kanskje å rydde den bort , men jeg må innrømme at det er godt å komme tilbake til normalen igjen ...






Jeg blir faktisk litt tankefull når jeg fjerner julepynten ...Et år til neste gang den tas fram igjen ... hva vil skje ... er alt ved det samme eller ?? .. Og svaret .. det er det ingen av oss som vet ... heldigvis .

Det gjelder å nyte øyeblikkene og ta godt vare på hverandre .





Den røde , litt tafatte julestjernen , ble byttet ut med en nydelig Campanula White Wonder , i dag . En fin både stue og hageplante .

Plantes ut i hagen med en gang den er avblomstret ..sto det så fint til opplysning . Men det skal vel noe til at jeg klarer å holde den i blomst inntil jeg kan plante den ut ... selv om den var smekkfull av knopper !

Men det går an å håpe ... ut kommer den nok .. men ikke akkurat det jeg tenker på nå når jeg titter ut av vinduet på snøen som dekker hagen .

Men en ting er sikkert og visst ... jeg gleder meg til våren !!!!!

9 kommentarer:

  1. god kveld i stua.
    ja må si det er godt med hverdager igjen,
    godt vi ikke aner noe om dagene som kommer, er bare gitt en dag av gangen,
    nydelige bilder, de minner om vår.
    ønsker deg en god kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Nydelig capanula!
    Skikkelig fin staude hvis du har tålmodighet med den.
    Klipp den ned når den er avblomstret og sett den i et soveromsvindu,vannes jevnt,så har du den til våren.
    Klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Morn!
    Du skal ikke holde den i blomst til den kan plantes ut. Når den er ferdig med denne runden klipper du den halveis ned. Gjødsle med halv dosering inntil en måneds tid før du kan plante ut. Det kan du gjøre fra medio mai. Eller fra når det ikke er fare for frost lenger. Ved å klippe ned vil planten kvitere med ny vekst og blir stor og fin.
    Her også gjemmer det seg alltid litt julepynt som dukker frem etterhvert.
    Ha en finfin dag!:)
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  4. Ja , jeg ser du allerede har fått gode råd ang. Campanulaen, så da.... hahaha...
    Nydelig var den i alle fall. Hvit og skjønn....og grønn..he he ♥
    Litt fjollete i dag ;)
    Takk for fine ord på bloggen min.
    Ja , denne gangen har tiden rast avgårde mens Arve har vært borte. Jul og nyttår og ....
    Den 14. er han hjemme igjen...
    Ha en fin kveld , du min trofaste venn ♥
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  5. Heisann Anne!
    Godt å være tilbake i hverdagen!!
    Selv klarte jeg å komme for sent på jobb for jeg hadde sett feil på vaktplanen.....så jeg ble oppringt :o) Nydelige campanula....elsker disse men klarer ikke å holde liv i dem så lenge innendørs!
    Hører at det er begynt å komme perleblomst i noen butikker....håper jeg klarer å få fatt på!
    Koselige bilder hos deg:o)

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  6. Hei Anne og godt nyttår til deg og dine.
    En stund siden jeg har lagt igjen et kommentar, men jeg har gledet meg over dine koselige og små historier.
    Den nye planten er jo skjønn, jeg tror jeg må og få meg en.
    Ja det er herlig å få hverdagen tilbake og se fram til lyse og solrike dager.

    SvarSlett
  7. Godt med hverdager igjen, og ikke minst dager som etterhvert blir lengre og lysere :)

    Send meg adressen din, så kommer det snart en gave på vandring i postkassen din!

    martaeidskrem@hotmail.com

    Ha en fin vinteruke!
    Marta

    SvarSlett
  8. Nydelig innlegg, både bilder og tekst.
    Så flott Campanulaen er, nydelig.
    Blomstrende planter varer ikke så lenge inne hos meg.
    Er også bekymret for rosene siden frosten kom før snøen, håper bare de greier seg.
    Ønsker deg en fin onsdag.
    Klem Mio

    SvarSlett
  9. Hei på deg og takk for hyggelig kommentar;) Så flotte bilder du har her inne, og dette innlegget skapte vårlengsel til gagns;)
    Jeg prøver å legge meg som følger, men blogger har problemer tydeligvis..prøver igjen;)
    Ha en god kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett