mandag 13. februar 2012

Ny strikkekurv ...

For noen uker siden tok jeg turen innom et av gartneriene . Jeg jaktet egentlig på de første Perleblomstene  .. men uten hell.. var nemlig litt tidlig ute .


Det som er veldig koselig , syns jeg da ... det er at flere gartneri ikke bare selger blomster og planter ..de har også en egen gave - og interiøravdeling , ikke alltid så stor .. men oftest er det mye fint å finne .


Jeg falt jo helt for denne kurven .. grå , litt grov men samtidig  romantisk med blonder på . Den passet perfekt som strikkekurv i stuen og gjør seg godt sammen med de hvite veggene og skiferen på peisen .


Ikke lenge etter at den nye kurven var fylt opp med strikk og garn , fikk jeg koselig besøk ... og hva fikk jeg ?
Jo ... denne søte blomstrete potten men PERLEBLOMSTER !!


Må innrømme at jeg har flere strikkekurver .. en i TV stuen .. en på datarommet .. men den fineste har jeg nå i stuen . Jeg har som regel flere prosjekter på gang på strikkepinnene .. da er det greit at de er fordelt rundt omkring . Jeg liker nemlig ikke å tvinne tommeltotter i ledige stunder ...


Her er siste prosjekt ferdig ... jakke i Smart garn fra Sandnes Garn ...hefte 1108 . Jeg har strikket den i str. 4 år  og nå er det et av mine    englebarnebarn   som kan varme seg med ny jakke i deilig ullgarn . Gjett om hun er stolt !!!


Jeg strikker i grunnen overalt .. i bilen  .. på venteværelser .. når jeg ser på tv .. er på besøk osv .
Strikking er utrolig avslappende ! Kjøkkenkluter og håndklær er alltid på gang .. kjekke som gaver , uerstattelige på mitt eget kjøkken ... og ekstra kjekt er det  når jeg får bestillinger !


I denne søte boksen oppbevarer jeg strikkepinnene . En liten strikk rundt .. sløyfebånd og pinnestørrelsen skrevet på en liten merkelapp ... da har jeg alltid orden på pinnene og finner lett de jeg skal ha .

I kveld tror  jeg det blir TV stuen og et nytt strikketøy ... 
Ha en fin kveld ♥ med eller uten strikketøy !

14 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, Anne. Kurven var kjempesøt.

    Ha en fin kveld videre

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Så nydelig jakke du har strikket, tenker det snart sprader rundt ei stolt liten frøken med nydelig strikkejakke :)
    Ønsker deg en fin kveld med strikketøyet!
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Kjempefin kurv. Og kurver kan vi vel aldri få nok av:-)
    Nydelig jakke du har strikket.
    Likte esken til strikkepinnene dine. Må få i meg noe får og ha pinnene i jeg også.
    Så heldig du er som fikk perleblomster og så fin krukke.
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  4. Kjempe fin strikkajakke, den likte jeg!

    Det er koselig med kurver rundt omkring. Denne var jo veldig søt!

    SvarSlett
  5. For en nydelig jakke og kurv. :)
    Så heldig du var som fikk perle-
    blomster likevel. :)Du er som meg
    du da,strikker og hekler overalt
    jeg og. Kjempefint innlegg.
    Fin ny uke til deg.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  6. Herlig kurv,,,,ja,jeg har og en egen forkjærlighet for kurver.
    Får vel egentlig aldri nok av dem.
    Nydelig jakke du har strikket til englebarnet.
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Hadde vært kjekt å hilse på snart!!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  7. ååå, så fin kurv du har funnet deg.De gjør så mye ut av seg:)
    dE andre bildene var også veldig fine!

    SvarSlett
  8. Den var kjempeflott!!! :D

    Kjempefine bilder :)
    ha en fin uke :)

    SvarSlett
  9. For en nydelig jakke du har strikket til barnebarnet ditt:)
    Å de kjøkken klutene er jo fantastiske,jeg er kjempeglad for den jeg fikk i gave av deg før jul;)
    Jeg har desverre ikke tolmodighet til å strikke,men jeg elsker strikkede ting likevel:)
    Ha en fin uke:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Herlig kurv til strikkingen din... og så mye flott du lager.
    Blir mektig imponert... og den barnejakken er bare helt bedårende:)

    Ønsker deg en fortsatt flott uke flinka:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Så fin kurv du har fået der. Og så har du fyldt pastelfarvet garn i den - elsker det! ;) Og jakken er bedårende - tror måske jeg finder opskriften og laver en også. :) Vaskekludene er også sååå fine. Er selv superglad for den jeg fik fra dig, men indtil videre er den kun brugt til pynt sammen med den fine sæbe. Nænner ikke at bruge dem endnu. ;) Mange hilsner og knus fra Anna Berit

    SvarSlett
  12. Å så nydelig en kurv, og helt herlige perleblomster...de er jo bare såååå søte da:)
    Skulle ønsket jeg var like flink som til deg til å strikke, men det er jeg nok ikke...hihi:) Den jakka var jo bare elt nydelig da:)

    Ønsker deg en fin valentinsdag:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  13. Så mye koselig å lese på det var igjen her da, det er alltid det når jeg ramler innom. Angående englandsturen din i mai, så håper jeg du kommer deg til Chelsea flowers show. :)
    Grattis med frøpakkene fra Anne.
    Skal bli vårlig stemning i huset her også snart. Akkurat nå er jeg liksom i helt rosa modus til våren vil jeg ha blått men ikke fått tid til å lage det som skal lages til det enda. Det bliver. Da blir det perleblomster i huse her også.:)
    Du er så flink med hendene dine, alt du tar i blir til gull jo.
    Stor klem!

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder!!
    Så lekker kurv, og så vakre kjøkkenkluter, nydelige farger:)
    klem Hanne

    SvarSlett