tirsdag 8. desember 2015

Tenn lys ....

2 lys brenner om dagene ...snart tenner vi det tredje .
I år er det fire store kubbelys som symboliserer adventsstaken her . 
Tallene er festet på med en perle ... helt enkelt .
 
Det jeg liker med å ha store lys , er at de brenner lenge .
Det er virkelig mørkt om dagen for tiden ...
 og hva er vel mer koselig enn å ha tente lys dagen lang når en er hjemme .
Med julemusikk i bakgrunnen og duften av julebakst kommer jeg virkelig i den rette stemningen.

Juleeskene er kommet ned fra loftet .
De kjente og kjære tingene er i ferd med å finne sine plasser .
Sviblene er kommet i hus .. og med en pris på 4 kr stk på Ikea , ja da ble det flere stykker .
Har satt de kaldt slik at de ikke kommer i blomst for tidlig . 
Noen små grantre hentet i grøftekanten har og funnet sin plass .


Dagene går fort nå ...
Håper du som titter innom har en fin adventstid og at det ikke blir for mye stress ..
Ha en fin dag !

7 kommentarer:

  1. Med disse vakre bildene mååå man bare komme i julestemning, kjære Anne.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg også julestemning :) Helt nydelige bilder ( som vanlig ).
    Ja Svibler lukter fantastisk og grantrær gjør jo susen.

    Ønsker deg herlige dager

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Åja...mye lys og store kubbelys er også tingen for meg!
    Fine og enkle nummerlys:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  4. Nydelege bilder !
    Lurt å ha kubbelys ja, få kan ein kose seg med dei mykje meir.
    I morgå skal me til hytta for å gjere klart til julefeiring der.
    Ønsker deg fine førjulsdager.
    Klem

    SvarSlett
  5. Stemningsfulle bilder hos deg som vanlig.
    Kommer virkelig i førjulsstemning når en ser innm deg.
    I dag er det lussekattbaking her og så skal jeg finne
    frem litt mer julepynt. Koselig å pynte og ordne litt.
    Er nok litt mye på programmet her. Men i dag skal jeg
    stort sett være hjemme å kose meg med juleforberedelser.
    Men må en tur på menighetslokalet å rydde, vaske og pynte
    der til førjulsfest på søndag.
    Ønsekr deg ei fortsatt velsignet god førjulstid :)

    SvarSlett
  6. Stemningsfulle bilder du viser her.
    Lysene var så enkelt pynta noe jeg liker.
    Gode førjulsdager til deg. Klem

    SvarSlett
  7. Så stemningsfulde billeder søde Anne.
    Du forstår at hygge op og nyde den dejlige højtid:)
    Elsker at kigge inden for hos dig. Altid et besøg vær.

    Rigtig glædelig 12. december

    Charlotte

    SvarSlett