søndag 22. august 2010

Jakten på spisestuestoler...del 1..

Til dere som har fulgt med tidligere , og som har etterlyst hvordan det ligger an med stoler til det nye spisestuebordet...så er det bare å meddele ..det er i skrivende stund fremdeles stående buffet her i gården...

Det har faktisk gått helt greit..for i sommer har vi for det meste intatt både flytende og fast føde utendørs..
Men her om dagen kjente jeg faktisk et ørlite streif av panikk...
Mannen min mener at det var noe helt annet enn ørlite...vel..vel..


Det gikk plutselig opp for meg at det utrolig nok bare er 4 mnd. igjen til jul...og tanken på at jeg måtte tilby julegjestene kun ståplass...fikk meg til å ta en rask beslutning...(her må tilføyes at jeg har hatt et par turer her i distriktet på stoljakt...uten resultat...)

...Sverige...det måtte bli Sverige..Og siden vi allerede var i Skien i ferien ,så var det jo bare en svippings dit..! Mannen min syntes det var en glimrende ide...

Ferjebillett Sandefjord - Strømstad ble bestillt..inkl.deilig frokostbuffet...Nettsøk og et par tlf. ga resultater og det tok ikke lang tid før vi hadde reiserute og møbelbutikker klar...Hotell i Gøteborg ble og booket...

Vi krøp til sengs godt fornøyd og gledet oss til et par dagers visitt hos "Søta Bror"..

Mobilen var satt på vekking kl.04.30..vi måtte dra 05.30 for å rekke ferjen uten at det skulle bli stress...

Det gikk ikke mange min. før jeg svevde langt inni drømmeland og så for meg at snart..snart ville jeg sansynligvis være eier av de lekreste stoler...

....SÅ startet marerittet...jeg bråvåknet...det virket mistenkelig lyst ute..prøvde å se på klokken..famlet etter brillene...registrerte at mannen min fremdeles sov...mobilen lå der som om den var gått i dvale..DA lyste klokkeslettet mot meg..06.05!!!!... Hva???

Det føltes som kortslutning oppi hodet..Jeg ristet i mannen min... "OPP !!! Det " uhyret "av en mobil har ikke gitt lyyyyd fra seg..og klokken er FEM OVER SEKS !!! "
Jeg har i grunnen i ettrtid glemt å spørre mannen min hva han følte der og da...kanskje like så godt...
Jeg kjente at jeg ..i et øyeblikk's ukontrollerthet...kunne tatt "det sorte uhyret" og slengt det veggimellom...men til hvilken hjelp ...??.. her var ingen tid å miste....
Jeg hoppet i klærne ... føk ut på badet ... grep toalettvesken ...ned trappen i rekordfart ...
(hadde heldigvis pakket alt klart kvelden før..)

Kl.06.10...startet vi bilen...tro det eller ei...uten så mye som et tannpuss eller toalettbesøk..null -niks morgenstell...Vi så på hverandre .....

....Den eneste tanken som sto i hodet på oss begge var...KJØØØØR !!!!!!!!!

Fortsettelsen følger senere...

ps. Bildene jeg har brukt her er lånt fra Vakre Hjem og Interiør , Lene Bjerre og Lantz Møbler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar