søndag 17. oktober 2010

Siste sjanse...

... til å ta inn blomster fra hagen . I går kveld skjønte jeg at skulle jeg nyte noen av hagens blomster lengre ... ja da måtte de innendørs . Gradestokken krøp sakte men sikkert nedover ..og jeg visste at i dag ville det være slutt . I tusmørket i går kveld tuslet jeg rundt med hagesaks og ullsokker .. og fingrer som nesten var følelsesløse ..... og jammen ble det en hel kurv full ..og vel så det ...

Så ... i de sene nattetimer innviet jeg den nye arbeidsbenken min på bakgangen .. og den fungerte helt supert ! Etter 3 dekorasjoner satte jeg resten av blomstene i små og store vaser ...

... roser..hortensia..spanske margeritter..pelargonia..mynte..bjørnebærgrener...
var litt av det som ble brukt .

I dag er det bare å nyte sommerens siste blomstergleder ... som står spredt rundt omkring i hele huset ..

De varer nok ikke så lenge ... men jeg er glad jeg tok de inn i varmen .. de hadde nemlig ikke overlevd nattenfrosten .





4 kommentarer:

  1. Så fine!!!
    Du er en tusenkunstner!
    Kan det meste ser eg!!
    Ja nå må pellesane inn!
    Eg må prøve å overvintre dem i boda.
    Lite lys ,men!
    Klem Sol

    SvarSlett
  2. Hei og takk for koselig hilsen hos meg! Så fint at du vil være med på giveaway hos meg, for da fant jeg frem til deg ;) Nydelig blogg du har, her likte jeg meg godt og har lyst til å komme tilbake. La meg til som følger og legger bloggen din ut hos meg. Ønsker deg en fin ny uke ;) klem Gry

    SvarSlett
  3. Nydelig !
    Rene maleriene , jo !
    Ja, vi må nyte dem mens vi kan.

    Klem :)

    SvarSlett