onsdag 3. oktober 2012

Enkelte ting ...

 ... blir man bare mer og mer glad i ettersom årene går .

 Hyssing er alltid godt å ha for hånden . På kjøkkenbenken står denne gamle hyssingholderen .
 Det lille glassfatet ble riktignok brukt til å ha smør på da jeg var liten .

 Jeg syns jo at kuppelen og fatet kler hverandre godt ...
og sammen med noen søte snøbær blir det ekstra koselig på kjøkkenbenken .




Lysestaken er en gave jeg fikk til konfirmasjonen . Kanskje ikke den gaven jeg brydde meg mest om  den gang ... og det er jo noen år siden . Men den har faktisk fulgt med meg helt fra  min første hybeltilværelse og fram til nå . Riktignok har den blitt satt bort ... og tatt fram igjen . Men gjett om jeg setter pris på den i dag !! Den vandrer litt rundt omkring ... stue .. gang og nå har den sin plass på kjøkkenet .

 Vi er allerede godt i gang med oktober . Litt lenge mellom hvert livstegn  her fra meg ... men jeg har det bra . En travel tid , og da er det nok bloggen det går ut over . Det har stort sett regnet siden sist ... og som oftest skinner solen når jeg er på jobb . Men slik er høsten . Mye som skulle vært gjort klart og ryddet opp i i hagen ... løkene skulle vært i jorden og det ene med det andre .  Det frister liksom ikke i øs pøs regn ... men jeg håper på  noen fine høstdager her og  snart , og de kommer nok .

De siste tomatene ble plukket inn fra hagen i dag . Om alle rødmer ...  det gjenstår og se .


Noen overmodne bananer ble til deilig banankake ... er jo lov å kose seg litt mitt i uka ... eller ?
Skulle så gjerne delt et stykke og en rose med dere som titter innom og som legger igjen de skjønneste ord ... nye følgere som  finner veien hit til meg  ... tusen takk til alle ... dere gjør meg glad ♥
Da er det tid for å komme seg på jobb ... ønsker alle en fortsatt fin høstdag ... med eller uten sol .




28 kommentarer:

  1. Så koselig,Anne..så fine bilder og den kaka så veldig deilig ut!Så er det noe spesielt med ting som følger oss opp gjennom årene,så fint at du har tatt vare på dem.:)Håper dagen din er fin,ønsker deg alt godt fra oss her i Humlehagen!:)

    SvarSlett
  2. Alltid hyggelig å titte innom bloggen din, Anne! :)
    Klart at det til tider blir travlet i det virkelige livet, og da får bloggen vente... Sånn har jeg det også, men bloggen gir også mye glede og et slags fellesskap. :)
    Det er koselig med ting som betyr noe - små skatter fra fortiden.
    Ha en fortsatt bra dag! :)

    SvarSlett
  3. Å for en stemmning!
    Ble inspirert!
    Helt nydelige bilder,du er så flink.....
    Ja enkelte ting er man ekstra glad i....
    Takk for så fin hilsen hos meg....akkurat i dag var det ekstra kos å få fin hilsen...takk!

    Klem Camilla.

    SvarSlett
  4. Så,kjekt med ting som er både pene og praktiske, skikkelig lekkert på kjøkkenbenken din. Og du, for en aldeles nydelig header du har fått deg.

    Fortsatt fin uke til deg.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  5. Koselige saker...og slike ting som har fulgt en gjennom årene, betyr vel mest :)
    Har ikke vært mye hage her heller....alt er jo gjennomvått.
    så la oss håpe oktober blir en flott høstmåned :)
    Klem!!

    SvarSlett
  6. Skjønne ting du viser her i dag! Du setter alt så pent og stemningsfult sammen. Banankake hørtes godt ut, lenge siden jeg bakte det. Ha en fin høstdag du også!

    SvarSlett
  7. Å FINKE ANNE!
    HERLIGE BILDER !
    DU ER SÅÅÅ FLINK LAGER SÅ KOSELIGE INNLEGG!
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  8. Virkelig fine ting du viser! Det er så koselig å titte inn hos deg!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke! Klem

    SvarSlett
  9. Fint innlegg og flotte bilder!! Ja her høljer det ned så å si hver dag, men vi hygger oss inne.

    Takk for at du deler så mye fint.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Hei på deg.
    Nydelige bilder, likte utrolig godt de første med de hvite snøbærene på!!
    Håper tomatene dine rødmer ;))
    Ønsker deg en riktig fin kveld, og en fortsatt glad uke ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  11. Så nydelige bilder.
    Kjempefint med glassklokken og hyssingen i den.
    Er det ikke rart at det vi fikk, når vi var yngre og ikke satte så stor pris. Er det vi liker nå:-)
    Lysestaken var fin,så skjønner godt at du er fornøyd med den.
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  12. Sukk...jeg blir så glad av bildene dine:))
    Og så smart og vakker med hyssingen i kuppelen!..og den kaken da...mmmm:))
    Nyt høstkvelden Anne:))

    SvarSlett
  13. Kjære Anne...hjertelig takk for fine besøk hos meg...som jeg kan lese her er det tiden vi ikke alltid råder med som gjør besøkene færre, men alt må vel roe seg. Du fortsetter i samme vakre ånd, med de nydeligste bildene av vakre gamle ting! Et sånt hyssingglass har jeg aldri sett, og så nydelig! Lysestaken kan jeg tenke meg er et kjært minne hos deg, tenk så glad du er for ikke å ha kvottet deg med den.
    Ha nå ei fortsatt god uke, så høres vi.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  14. Som vanlig noen nydelige bilder hos deg.
    Du er så flink til å dandere og lage det fint
    Stilig hyssingholder. Har ikke sett slike i glass noen gang.
    Og den lysestaken var jo flott. Jeg fikk et armbånd i
    konfirmasjonsgave, som jeg ikke likte da,
    men nå liker jeg det kjempegodt.
    En forandrer nok litt smak i løpet av alle de årene,
    Ikke at der et så lenge siden da, hehe.
    Ja jeg håper sola titter frem hos dere snart.
    Den kan i hvertfall skinne neste helg for da skal vi nedover
    til jæren.
    Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  15. Virkelig flott hyssingkuppel og fat....Smakfullt samansatt.
    Herlig med kake....den såg god ut :)

    SvarSlett
  16. Så flotte bilder du deler med oss Anne:)
    Den lysestaken var kjempeflott,et spesielt minne!
    Må innrømme at jeg ble meget fristet av den banankaken du hadde bakt!!!
    Ja,når det øs pøser ute,er det lov å kose seg litt ekstra inne;)
    Ha en fin dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  17. Så koselig bilder, og nydelige ting du viser! Det er så gøy med ting som vi kanskje ikke brydde oss så mye om da vi var yngre, men etterhvert lærer oss å sette stor pris på.
    Ønsker deg nydelige høstdager - her har oktober vært veldig bra så langt!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  18. Herlige bilder, med fine ting! Og god kake :))
    Ønsker deg en fin helg, håper solen kommer til oss snart!
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  19. Hei skjønneste Anne:)
    Åå for et koselig inlegg. Jeg smilte hele veien og smiler enda...
    Du altså.... lager det såå koselig rundt deg. Jeg er sikker på at du er blomsterdekoratør og dekoratør. Dette er bare så flott laget til
    Og så koselig med den lysestaken da.
    Jeg ønsker deg en herlig helg og ha en fin høstferie. :)
    Klem Maargareth

    SvarSlett
  20. Heisann:)
    Kjempekoselig innlegg,og nydelige bilder:)
    Så gøy å ha ting rundt seg som betyr noe. Lysestaken er kjempefin... og dekorasjonen med fatet, kuppelen, hyssingen og snøbærene er utrolig flott:)

    Ønsker deg en riktig flott helg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  21. Nydelig innlegg og vakre bilder. Skjønner godt du er blitt glad i den lysestaken og synes den glass kuppelen med smør asjetten er helt vakker- så rent og pent med den grønne pynten og hyssingen.
    Og helt klart- selvfølgelig lov med kos midt i uka også :)

    God helg

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  22. Så nydelige bilder!
    Dette er du flink til, å sette sammen fine stilleben:)
    Ha en fin uke!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  23. Deilige bilder du viser, så fine!
    Jeg og har hyssingen fremme, her står den på rull på kjøkkenhylla:))
    ..jeg husker snøbær fra jeg var liten, utrolig moro å tråkke på de slik at de smeller:))
    Ser mine barn gjør det samme:)

    Så fint du har det bra!:))
    Takker for kjempefin tilbakemelding på badet mitt, setter stor pris på det:))

    God klem til deg:))

    SvarSlett
  24. Hei Annemor.
    Så herlig innlegg, koselig
    med minner fra barndommen. :)
    Ha en flott uke.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  25. Altid en dejlig oplevelse at kigge ind hos dig.
    Særlig varm atmosfære og kloge ord, Anne!
    Tak skal du have - og en fin uge!

    :-) Dorthe

    SvarSlett
  26. Heisann du.
    Så koselig at du fant veien inn til meg og min giveaway. Så mye flott du viser frem her hos deg. Nydelig lysestake som du fikk til konfirmasjonen. Veldig moro å ha senere. Jeg fikk en liten lysestake i sølv til min konfirmasjon og den følger meg den dag i dag.
    Ha en flott kveld. ;)
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
  27. Jeg kjenner ingen som tar så fine og dekorative bilder som deg! Som tatt ut fra et interiørmagsin :-)
    Flinke du!

    Superskjønn lysestake- den skjønner jeg godt du setter stor pris på! :-)

    Mm, banankake er så godt! Spesielt med brunost på ;)

    Ha en fin kveld, skjønneste Anne!

    Klemmer

    SvarSlett