fredag 6. juni 2014

Lykke er ...

.... å binde en sommerkrans av de blomster man har innen rekkevidde .


Nettopp det gjorde jeg litt sent i går kveld ...


Akeleier ..syrin .. stormarikåpe .. hundekjeks ..klasespirea .. små fagerbuskblomster ..
det var litt av hva jeg fant i hagen til min første sommerkrans .
Små buketter ble satt sammen og deretter bundet på en stor ring av ståltråd .


Etter en dag med flere gode regnbyger , duftet det ekstra frisk og godt ute .
Fuglene kvitret og solen var i ferd med å gå ned .
Å kunne pusle slik ..  i sine egne tanker .. det er lykke for meg .




En blomsterkrans kan brukes til det meste ,
på både dør og vegg .... her på en stol i et hjørne av hagen .


Den varer riktignok ikke så lenge ..
men da er det bare å lage en ny .
Nå står både hage og grøftekant full av de skjønneste blomster ..
Håper du ble litt inspirert til ut å plukke ..
kanskje prøve å lage din egen krans ... eller fylle opp vasene .


Dagene flyr ... herlige sommerdager .
Syns ikke det  er lenge siden vi startet på mai ... og nå er vi allerede godt i gang med juni .
For en deilig tid vi har nå ..

Gode ønsker for pinsehelgen til dere alle !!!

26 kommentarer:

  1. Åååååå så nydelig!!!!!!Herlige farger og Blonster i den skjønne kranen din,og fantastiske bilder.Jeg bare sukker hengivent!!!!!!
    God pinse flinke du!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Nydelig blomsterkrans. Markblomster er sommer og det beste av alt, de er helt gratis.
    Ønsker deg en fin pinse. Klem

    SvarSlett
  3. Der er SÅ nydelig at jeg får hjertebank!!!
    Ååååå du er så dyktig kjære Anne !
    Blir GLAD av blomster ........og ekstra gledelig er det når det blir gjort så vakkert som bare du kan!
    God pinse.

    Blomsterklemmer .

    SvarSlett
  4. For en nydelig, nydelig krans ;-) Den var utrolig vakker og romantisk! Sukk, så fin!

    Og du...for en flott og koselig blogg du har ;-) Første gang jeg er innom her, og hit kommer jeg gjerne tilbake ;-)

    Ønsker deg en super pinsehelg! Kos deg masse!

    SvarSlett
  5. En mycket fin krans du bundit. och så mycket blommor du har i din trädgård. Här är det mest grönt just nu. Gödsel och regn gör att det har vuxit massor men blommorna väntar på solen som nog kommer nu.
    Ha en fin Pingsthelg du med
    Kram Meta

    SvarSlett
  6. Åh vilken vacker krans!! Måste kolla om jag har material i trädgården till att göra en också:)
    Ha en fin pingsthelg
    Kram Maria

    SvarSlett
  7. Aldeles nydelig krans! Bilder til å bli glad langt inn i hjerteroten av:-))))
    Ønsker deg en herlig helg!
    KLEM Berit

    SvarSlett
  8. Love love love your wreath Anne-great job,the colors are amazing !!! Nice weekend!xoxo
    Vicky

    SvarSlett
  9. For en lekker krans så sommelig og fin.
    Denne har gjordt seg til min fest neste helg ;)
    God pinse Anne,kos deg.Klem fra Ella

    SvarSlett
  10. Den lekreste blomsterkrans jeg har sett! Riktig god pinse.

    SvarSlett
  11. Noe så nydelig!!!
    Du er så flink til å lage inspirerende kranser,flott blomstersammensetning i kransen her:)
    Føles som om vi har hatt en hel sommer allerede med alt det fine været,så det er deilig å tenke på at vi bare er i juni enda,å mange flere sommerdager i vente:)
    Ønsker deg fin pinse videre!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  12. FOR en nydelig (!) blomsterkrans! :D
    Så flink du er, og så mange pene blomster du har i hagen din. Skulle ønske jeg hadde en hage med så mye fint som du... :)
    Vi var på "rododendron(?)-jakt" i dag, på et sted like utenfor Sandnes som heter Aboreet. Skal legge ut bilder senere på bloggen, og der var det kjempemye fint å ta bilde av. Der skulle du ha vært, du som er så glad i blomster :D

    Ha en fortsatt fin pinsehelg!

    SvarSlett
  13. Åhhhhh, hvor er den VIDUNDERLIG, Anne.
    Tænk at kunne det :)

    Klem fra Danmark,
    Dorthe

    SvarSlett
  14. Åhhh, for en nydelig krans, romantisk og vakker. Og bildene var til å drømme seg bort i.

    Ønsker deg en fortsatt fin pinse!

    SvarSlett
  15. Fiiiineste blomster krans ♥♥ For noen farger, flinke du :)
    Du lager så utrolig stemningsfulle bilder, tenk å kunne sitte der å ta en te sammen med deg ♥ LYKKE

    Nå har jeg også fått meg hageport :):) Kjempefornøyd :D

    Gode klemmer til beste deg ♥

    SvarSlett
  16. Lykke er de enkle ting ;o)

    SvarSlett
  17. Så nydelig den er :) Jeg har prøvd å binde jeg men den blir absolutt ikke slik som din. Du har nok mer tålmodighet og en veldig god teknikk. Skulle gjerne sittet sammen med deg og bundet en krans. Du strikker jo nydelig også så du har det i fingertuppene du :) Ja det er en herlig vakker tid vi er i nå- er bare å nyte det vi kan !

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  18. Rååålekker Anne!
    Og som du inspirerte meg...nå vil jeg rett ut og binde kranser!...noe av det jeg liker best:)) Takk for inspirasjon og nyyydelige bilder:))

    SvarSlett
  19. "Bind deg en blomekrans..." - så vakker krans du har laget! Du skriver så lekende godt, og fotografiene er nydelige!

    SvarSlett
  20. Love the pictures are great. It has been a gift to visit your scrapbook, I invite you to visit mine and hope you enjoy this week's post, the Hindu landscaping and if you're not a follower I love you were, I hope in my elracodeldetall.blogspot bloc. com

    SvarSlett
  21. Nydelig krans <3 Flotte bilder!

    SvarSlett
  22. Takk for at du heier på meg :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  23. Såå nydelig krans, jeg smeeeelter! :) Helt herlig! Sommer på sitt beste!
    Klem fra meg !:)

    SvarSlett