torsdag 27. august 2015

Roser til glede ... både ute og innendørs .



Nå var det veldig lenge siden sist ... altfor lenge .


Tenkte å vise dere en av mine favoritter i hagen nå om dagen ..
nemlig rosen The Fairy .



En flott bunndekkrose med et vell av små blomster .  Den produserer klaser av små fine romantiske blomster til langt utpå høsten . Den er hardfør og trenger lite stell .



Den gjør mye av seg både inne og utendørs  ...
og her i huset pynter  den opp nesten i hvert et rom nå om  dagen .


Jeg håper på fortsatt  mange kosestunder ute med en kaffekopp ...
 selv om  august snart takker for seg .


Et par nye håndklær er blitt til på strikkepinnene i løpet av sommeren ,
her i denne lille  utekroken 


Utetavla ble dekorert av et av barnabarna rett etter skolen sluttet , 
og den skal få henge en stund til ... det er jo fortsatt sommer og sol og gode temperaturer her .


Ønsker alle en fin augustdag !

16 kommentarer:

  1. Nydelige rosebilder hos deg.
    Flotte roser å pynte med. Har hatt slik
    Nå er det ei igjen, og den har det ikke bra ser det ut for.
    Er redd det er for tørt innved veggen, og i tillegg for kaldt
    for den om vinteren. Får se om den klarer en vinter til.
    Er dessverre ikke de temperaturene her om vinteren som på Jæren.
    Håper på nye koselige innlegg fra deg snart. Ha ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Vad kul att höra från dig igen. det blir lätt så när sommaren är på full gång och det finns 1000 saker att hinna med. Den rosen är så underbar, många små på en kvist det gillar jag. I år har alla rosor levererat kan jag säga. Njuter av dina bilder i regnet hos mig
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvarSlett
  3. Du for nokre nydelege roser.
    Er det stor buskrose ?
    Eg har ikkje høyrt om den før.
    Du har så fine bilder med lekre motiv. Det er berre å nyte !!

    Nattaklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. These bouquets of your Fairy rose are so pretty Anne. Isn't that rose such a delight? I love it's clusters of the tiniest little blossom. Your photos are divine my dear!
    sending hugs...

    SvarSlett
  5. Ai ai, for noen romantiske og delikate bilder av en lekker rose. Jeg har fått mer og mer sansen for bunndekkere. Synes de blomstrer så rikt og lenge. Lettstelte og tøffe. Dette var virkelig bilder å drømme seg bort i!

    SvarSlett
  6. Jeg fikk kommentaren din :D Johooo, så kjekt Anne både med kommentar og nytt innlegg fra deg ♥♥ Det var LYKKE på en fredag ♥
    Fantastiske bilder og de rosene er bare super skjønne, har likedan selv :)

    Håper alt står bra til ♥

    Gode klemmer til deg fra meg ♥

    SvarSlett
  7. Hei Anne, nydelig rose og vakre bilder! Så hyggelig du har det i utekroken din, ønsker deg fine dager.

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  8. Så kos å se nytt innlegg fra deg. Helt nydelige bilder og den rosen mååå jeg skaffe meg.
    Ha ei flott helg
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei Anne
    Kjekt å se et innlegg hos deg. Du er savnet med dine nydelige bilder.
    The Fairy rosen er så fin, og mine har også hatt kraftig blomstring i år 🌸
    Har lukket bloggen min inntil videre....bruker flittig Instagram isteden.
    Mitt brukernavn er liven63 om du vil kikke innom, er du på Insta ?

    Ha en fin dag, og håper du får en flott høst nå som den står for døren.

    SvarSlett
  10. Så koselig å se deg igjen :) Nydelige bilder og hva er vel bedre enn roser - og pyntet av barnabarna :)

    Har faktisk plantet Fairy i skråningen vår her tidlig sommer. Er så fornøyd- håper den klarer vinteren.

    Ønsker deg en fin uke Anne

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  11. Fantastisk nydelige bilder av en like nydelig rose!Herlig når de blomstrer så vakkert og man får nyte dem! Og du tar jo sååå vakre blomsterbilder flinke du - jammen var det kjekt å se deg igjen i blogglandia!Det virker som om flere og flere får tilbake bloggelysten igjen...jeg håper ihvertfall :)
    Jeg har plantet masse roser det siste året men er fremdeles på jakt etter nye typer da hagen er under stadig utvikling.Har bitt meg merke i The Fairy,den er bare vakker.
    Toveklem :)

    SvarSlett
  12. Hei Anne:)
    Så hyggelig å høre fra deg:)
    Og denne rosen skal jeg notere meg,er på jakt etter en slik mini-rose.busk...flott eksemplar dette:)
    OG..nydelige bilder:)

    SvarSlett
  13. Such beautiful photos of your lovely Fairy rose. I love that rose although it is rather tiny in my garden. I love your beautiful arrangements dear Ann!
    sending hugs...

    SvarSlett
  14. Such beautiful photos of your lovely Fairy rose. I love that rose although it is rather tiny in my garden. I love your beautiful arrangements dear Ann!
    sending hugs...

    SvarSlett
  15. Nydelige roser og nydelige bilder, ha en fin torsdag hos deg!

    SvarSlett
  16. Jeg bare elsker dine billeder. Så rolige og smukke:)

    Charlotte, Hos Villa Fryd

    SvarSlett