onsdag 6. april 2011

Liten blomst ... til stor glede .

Denne søte ranunkelen tror jeg må ha " 9 liv " ... Den står her og gleder meg 4. uken på rad !
Det er neimen ikke hverdagskost for ranunkler ... ikke her i huset i alle fall !
Syntes rett og slett den fortjente å få være en liten fotomodell i dag , og få sitt eget innlegg . Må tilføye at et par av bildene ble tatt for 4 uker siden . Før jeg dro bort en uke , hadde jeg tenkt å kaste den , den hadde allerede stått i 3 uker like fin ... bare med litt kortere stilk for hver uke som gikk . Jeg tenkte at en uke til ville den nok ikke klare ... i alle fall ikke alene hjemme . Men jeg lot den være , hadde rett og slett ikke hjerte til å la den ende sine dager i søppelbøtten... Så i stedet lot jeg den få en plass på hyllen i kjøleskapet ...
Må ærlig innrømme at jeg hadde glemt hele blomsten ... helt til jeg i dag åpnet kjøleskapet til frokost .



Stor var min forbauselse da den sto der og lyste mot meg og liksom ønsket meg velkommen hjem ! Kanskje en anelse dusere i fargen ... litt mattere og med gløden ikke helt på topp ... men hva så ..???..??

Kanskje vi mister litt farge og glød med årene noen og enhver ..?????

Men å være til glede for andre ... se det ... det kan vi alle være ... akkurat slik som denne lille blomsten har gledet og fremdeles gleder meg . Den fikk hedersplassen på frokostbordet i dag ... omkranset av levende lys . Etter en litt slitsom runde som fotomodell , henger den litt med hodet nå ... men jeg tor den kommer til hektene igjen når den nå får plassen i vasen sin med nytt vann og får kuttet stilken litt .
Så skal den få holde meg med selskap mens jeg nyter en kopp med god nykvernet kaffe ... og et lite påskeegg !!! ..eller to ...

19 kommentarer:

  1. For noen nydelige blomsterbilder , Anne .
    Og det du skriver er bare herlig,
    akkurat som du er ♥
    Regner med at det var godt å være hjemme igjen selv om dere har hatt noen deilige dager på fjellet.
    Nattiklem til deg fra Ingunn som skal prøve å legge seg litt tidlig ;)

    SvarSlett
  2. Har du sett... for en snill å vakker blomst du har med å gjøre da Anne ;) Virkelig artig når man kan ha blomstrene lenge. Flotte bilder som vanlig hos deg :)

    Nattaklem fra Ingrid :)

    SvarSlett
  3. En søt liten gledesspreder dette :o)
    Nydelige bilder og ranukler er bare så fine :o)

    ha en fin dag Anne

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder,
    og fine ord. :)
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  5. Nydelig fargen på ranunkelen.
    Det er slike små gleder som betyr så mye.
    Ønsker deg en fin dag Anne..
    Klem ra meg :)

    SvarSlett
  6. Det er beundringsverdig!
    Ranukelen har hatt det som plommen i egget hos deg!
    Herlige bilder!
    Ha en fin Torsdag!
    klem

    SvarSlett
  7. Helt nydelig! Skulle ønske jeg hadde litt grønne fingre også.
    Klem T

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Titter innom bloggen din jeg:) For noen nydelige bilder av vakker ranunkel:) Legger meg til som følger, og gleder meg til å følge deg videre:)

    Ønsker deg en finfin torsdag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Heisann:)
    Så koselig hilsen fra deg inne hos meg:) Velkommen som følger av bloggen min, kjempekoselig at du la deg til:)

    Klem Marianne:)

    SvarSlett
  10. Så flott med blomster som varer så lenge! Eg prøver stadig å kjøpe blomster som skal få lyse opp ei stund i heimen, men eg syns ikkje alltid at dei varer så lenge eg vil;)

    SvarSlett
  11. Hei og god morgen (O: Det var et koselig innlegg med tekst og bilde, fra en blomst som var alene hjemme. Jeg tenker at du har stelt denne med omtanke og kjærlighet, derfor den ventet på deg, og for at den holder seg godt (O: Synes det var en søt foto-serie. Jeg fikk en kaktus av min mor for maaange år siden. Den har aldri fått ny jord, bare litt vann i ny og ne. Den blomstrer hver jul og påske. Synes det er så rart, for her i huset er det ikke mange grønne fingre. Tror mest det er mor som har lagt grunnlaget for at denne kaktusen skal bli sterk og blomstre år etter år. Jeg ser på den når den blomstrer og minnes mor. Tusen takk for veldig koselig kommentar hos meg. Den kommentaren fikk dagens første smil (O: Ha en super helg, Anne. Kos kos fra Mai Liss

    SvarSlett
  12. Hei igjen :)
    Tusen takk for gode ord inne hos meg.
    Er bedre i dag, men ikke klar for jobb.
    Må si det er fantastisk koselig å være en del av bloggverden. :)
    Tiden går fort selv om man er ``litt ute av drift``. ;)
    Ønsker deg en fin dag. :)
    Klem

    SvarSlett
  13. utrolig nydelig, og så flotte bilder..!
    for en deilig opplevelse å få ,- en ranunkel som lever sååå lenge...??!! klem,magny

    SvarSlett
  14. Utrolig! Denne her er jo virkelig et "løvetannbarn"... <3 Jeg klarer heller ikke å holde liv i disse så lenge, de pleier å henge med hodet etter noen dager. Herlig at den ønsket deg velkommen hjem ;)

    Vakre bilder hos deg som alltid! Nyt helgen kjære deg, kooos deg vennen <3 Klemmer fra meg

    SvarSlett
  15. Hei Anne.:-) utrolig...4 uker.:-)

    herlige bilder.))


    Hornsjø høyfjellshotell minner meg om min barndom.:-))

    En fortsatt fin søndag til deg.))

    SvarSlett
  16. Hei! Du har vunnet en strikket klut hos meg! Mail meg navn og adresse på camilla.beate@hotmail.com, så sender jeg kluten i posten. Klem:)

    SvarSlett
  17. Hei.
    Kjempefine bilder.
    Snakk om blomst:)
    Klem

    SvarSlett
  18. Hei Anne, nydelig. Nydelige dager du har hatt på Hornsjø, så deilig å spenne skiene på beina og bare gå, drømme-drømme. Dit jeg skal er det ikke snø, men det er så mye annet å glede seg over. Det er mange år siden påskefjell og ski, men du og du for en deilig tid. Fin uke til deg, kos deg i påsken. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  19. Hei Anne.
    Mail til deg sendte jeg den 7 april.
    Har du fåt den ?
    Ha en fin og god mandag.
    Klem fra meg :)

    SvarSlett