søndag 21. november 2010

Dekorering av lys...

Jeg har fått noen henvendelser ang.dekorering av lys .
Du trenger :
lys
servietter
bakepapir
strykejern
div. pynt
Klipp ut det motivet du vil ha fra servietten . Dra av det øverste laget og plasser det på lyset .
Legg bakepapir over og stryk forsiktig over med svak varme .
Det skal legge seg en svak hinne med stearin over motivet .
Fjern forsiktig bakepapiret ... og pynt med hva du måtte ønske .
"Blondene " jeg har brukt her er selvklebende papirbånd ... kjøpt på Nille .
En skal nok være litt forsiktig med å brenne lysene ... har ikke prøvd selv da jeg har mine til pynt .
Men et tips er å brenne de litt øverst .. og så sette i et telys .

6 kommentarer:

  1. Det var et lurt tips det med t-lyset,for jeg har opplevd at servietten blafrer opp når lyset brenner ned til dekoren.
    Ha en fin kveld videre.
    Knib fra Sol

    SvarSlett
  2. Hei.
    Det med telys har jeg også hørt.
    Lurt, for de er jo så nyyydelige
    og vi har jo slett ikke lyst til
    å brenne dem opp ;)

    Stor klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Hei Anne og tusen takk for dine koselige hilsner hos meg <3 Jeg blir så glad av å komme inn her til deg, du gjør det så utrolig koselig! Nydelige innlegg du har laget i det siste, likte alt veldig godt jeg ;) Tusen takk for tipset om lysene, har sett at mange lager disse selv og har lurt på hvordan det gjøres. Nå fikk jeg kjempelyst til å forsøke å lage noen, hyggelig å gi bort i venninnegaver.

    Innlegget under her om skogsturen var også skjønt. Filler'n at ikke jeg tok med meg spaden på den siste skogsturen før snøen kom.. he he.. har lenge tenkt på det, men ikke kommet så langt. Det er så dekorativt med disse små søte trærne i zinkbøtter.

    Ønsker deg en fin ny uke, nyt førjulspuslene ;)) klem fra meg <3

    SvarSlett
  4. Hei kjære Anne! ♥

    Prøver igjen med en kommentar til deg- har prøvd noen ganger nå uten at det går? :S Får håpe på bedre lykke denne gangen :)

    Først av alt, tusen hjertelig takk for alle gode kommentarer fra deg! Du gleder meg!!

    Jeg ser forresten at du er fra Sandnes? Jeg bodde der noen år med min kjære, i enden av Langata, oppafor Ica butikken der :))
    i Markveien, nærmere bestemt ;) hehe!

    Så fine lysene dine er! Det skal jeg prøve meg på :)) Det er jo så gøy med slikt puslerier! ;) Jeg har fått helt dilla på å lage kremmerhus og pynte fyrstikkesker ;-)

    Innlegget under her var forresten bare såå koselig!! Jeg rakk ikke å dra på skogstur for å få med meg små søte trær før tæla`n kom jeg, så jeg er litt skuffet ;-)

    Tusen takk for hyggelig kommentar fra deg!

    Store klemmer

    SvarSlett
  5. Kjempefint!!
    Takk for tips Anne :o)

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  6. Hei, og takk for kjempekos besøk og gode ord hos meg - så gøy at du fant veien inn til meg!

    Nydelige lys du dekorerer. Har aldri selv prøvt denne teknikken, men har veldig lyst å prøve - hm, til helga kanskje.. ;o)

    Ha fine dager frem mot advent - nyt dagene!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett