torsdag 23. august 2012

En gammel krakk i hagen ...


 Den gamle krakken har stått  bortgjemt i mange år .
Den har ikke vært noe vakkert syn ... flekkete og tilsølt av maling i forskjellige farger .


  Etter noen omganger med pussemaskinen ,
ble den jo rett og slett vakker ...
i alle fall i mine øyne ♥
 Tanken var  å male den ...
men det er jeg jammen ikke så sikker på lenger .
Eller .. hva synes du ?


Jeg tok med meg kaffekoppen og et interiørblad ut i en krok i hagen .
Der fikk den gjøre nytten for seg som et lite bord ,
omkranset av bestefars melkespann ...
Og mens jeg satt det falt jeg i tanker ...
 Jeg syns den kledde å stå der ...
                    Skulle ønske den  kunne fortalt sin historie ...
  hvem som hadde snekret den ...
              hva den har opplevd i alle disse årene ...

En ting er sikkert .. de som snekret den , har i alle fall ikke spart på spikeren ..
hverken på størrelse eller mengde . Den er nemlig bånn solid ... det liker jeg .


I dag kom regnet og jeg klarte heldigvis å få krakken under tak før det høljet ned .


Tenker faktisk litt på om jeg skal ha den inne nå når høsten kommer ...
Tror kanskje det .
Lurer litt på jeg ... går det an å bli glad i en gammel krakk ?
Ja faktisk .. så gjør det det ...
♥♥♥

24 kommentarer:

  1. For eit koseleg innlegg Anne♥
    NYDELEGE bilder av den skjønne krakken:)Du gjer rett i å ha den som den er...ikkje male den.

    Ønsker deg ein fin fredag og ei god helg ☺

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Nydelig hage med de nydeligste blomster, den krakken er jo bare helt skjønn, ville ikke ha malt den:)
    Jeg har faktisk to slike, med oppbevaring under lokket, de har vært grønne en gang i tiden, men lurer på å få av de malingen...
    Fin helg til deg
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at du blir glad i krakken. Og jeg synes absolutt at du skal la den være slik den er nå. Den er jo full av sjarm, historie og ett ekte bevis på at den har tjent generasjoner.

    Kos deg med/på krakken.
    Og for en nydelig hage du har :)

    Klem

    SvarSlett
  4. For et herlig hjørne av hagen din.
    Krakken var flott som den er og
    passer kjempegodt inn hos deg.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder fra en nydelig hage med ein sjarmerende og flott krakk som gjerne kan være slik den er :)

    En finfin fredag og ei strålende helg til deg.
    Klem Jorill

    SvarSlett
  6. Himmel og hav, så lekkert! Skulle ønske jeg kunne sitte i hagen din en hel dag, og bare nyte!

    Ha en super dag! Klem

    SvarSlett
  7. For en skjønn krakk i vakre omgivelser, flotte bilder også!

    Jeg synes den var fin slik den var nå, og slettes ikke trenger maling.
    Det rustikke preget passer til krakken.

    Ønsker deg en nydelig helg!

    Klem

    SvarSlett
  8. Den må du ta godt vare på akkurat som den er, den er jo supersjarmerende. Aldeles nydelige bilder av en skjønn hage. Helt til å drømme seg bort i.

    God helg Anne.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  9. Gurimalla såå nyyydelig en hage,
    svært vakkert. :)))
    God helg til deg.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  10. Sukk.... for noen bilder og for en sjarmerende krakk.... ♥
    Det går absolutt an å forelske seg i en slik vakker krakk :)
    Hagen din ser ut som en drøm Anne ♥

    Må du ga en fin helg min blogg venn

    Masse klemmer fra Bente

    SvarSlett
  11. Nå har jeg latt meg inspirere av deg og har laget te- det ble ikke så mye- men der er mer der det kommer fra- tenkte jeg måtte prøve med litt først:-)
    Synest krakken er kjempefin akkurat slik den er jeg :-)
    Fin fredag!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  12. Jeg fikk nesten pusteproblemer av de bildene fra hagen din. Så nyyydelig hage du har. Skulle hatt deg en runde i hagen min, for å få forslag. Er ikke så flink å planlegge, så det tar nok tid å få en fin hage.

    Ønsker deg ei herlig helg

    Klem

    SvarSlett
  13. Vilken underbar pall. Så fin precis som den är. Och vilken mysig fikaplats du har där. Så vackert hos dig!
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvarSlett
  14. Du har det så utrolig fint i hagen din!!!
    Nyter alle hagebildene dine:)
    Krakken var kjempefin,jeg ville beholdt den slik den er i førsteomgang,den var jo så sjarmerende,å fungerte fint som et lite kaffebord i hagen din:)
    Ønsker deg en super helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  15. For en nydelig krakk, jeg hadde ikke malt den:)
    Og for en fredelig og vakker krok du har , og så nydelige roser:)
    Takk for titten , syns du er sååå flink å gjøre det koselig rundt deg:)
    Go' helg til deg , klem Hanne

    SvarSlett
  16. Ååå for en fin krakk, nei jeg syns ikke du skal male den...Den var utrolig fin slik den er:)
    Nydelige bilder:)

    Ja tenk på om alle gamle ting kunne fortalt sin historie, da hadde vi hatt underholdning i fleng;)

    Ønsker deg en fin kveld:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  17. Sukk - noe så vakkert! ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  18. Jeg tror så absolutt man kan bli gla i en gammel krakk. denne var da helt superfin, og syns ikke den trenger maling i det hele tatt jeg :) Den har sin sjarm som den er, og jeg tror maling vil ta vekk noe av det "livet" den har levd ;) om du skjønner. Og den hagen din altså...fantastisk fin.
    Håper du får en nydelig søndag i dag. Her skinner solen som bare det, men jeg er inne med hals og ørevondt :( klem til deg

    SvarSlett
  19. Hei Anne

    Har linket til bloggen din i innlegget mitt ♥

    Klem

    SvarSlett
  20. En nydelig krakk Anne:)
    Og du må ikke male den...fin farge som den er og nydelig patina etter alle disse årene:)
    Så fine bilder fra kosekroken din!..her tror jeg at jeg kunne ha sittet leeenge:))
    Takk for koslig hilsen hos meg...gjør meg så glad:))

    SvarSlett
  21. Hei Anne!!

    Nydelige bilder av en skjønn hage:)

    Gøy du vil være med på min gi vekk:)
    Masse lykke til:)

    Nyt ny uke!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  22. Så vakkert det var å titte innom din hage. Dette er virkelig romantikk og nostalgi i flott følge. Apropo krakken din : Den hadde jeg ikke malt. Vakker patina!

    SvarSlett
  23. For en hage - jeg er imponert :-) Hadde nok kosa meg glugg ihjel der :-D Jeg tror ikke jeg ville malt krakken jeg nei - den var så sjarmerende som den var :-))

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  24. Vakkert,vakkert,,og atter vakkert♥♥
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett