tirsdag 7. august 2012

The Fairy ...


... med sine 100vis av små , vakre rosa blomster ,  har endelig startet blomstringen .
Egentlig blomstrer den fra juni / juli og like til frosten kommer . Jeg kan   ikke huske den har vært så sen som i år ... så kanskje den blomstrer like til jul . Det går jo an å håpe . Blir høsten fin og frosten ikke setter inn , så er det absolutt mulig på denne kanten av landet .
Damen på bildet som vokter den lille rosebuketten ... var jeg så heldig å finne her om dagen til den nette sum av kr 10 ... Passet perfekt sammen med blomsterpotten jeg hadde fra før .


Ute regner og blåser det , men jeg fikk da tatt inn noen rosekvaster i dag som pynter opp i små vaser litt rundt omkring . Ikke alltid så mye som skal til for å gjøre det litt koselig . Her på pianohyllen som ble laget om av det gamle pianoet ... innlegget finner du her .



Og til god rosesåpe gjør det seg så absolutt med noen friske fine roser ...

Da er jeg inne i min første ferieuke . Blir ikke lei meg om skyene forsvinner og ønsker mer enn gjerne både sol og varme velkommen .. august har vist seg fra sin aller beste side før . 
Dagene skal brukes her hjemme med koselig besøk av famile og venner .. avslapning og hagekos ...
noen småturer blir det nok og ... men å ta dagen som den kommer og gjøre det man har lyst til ... det skal bli deilig det .
Ha det godt da dere ... takk for du titter innom og takk for koselige kommetarer dere legger igjen ... jeg blir så glad ♥



18 kommentarer:

  1. Herlighet for noen nydelige bilder du viser, Anne. Den rosen MÅ jeg få plantet i hagen min.

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fantastisk nydelige roser!! og flotte bilder :-)
    - veldig trist med alt som regner og blåser bort i år, får virkelig håpe det blir en mild og tørr høst!

    Jorunn

    SvarSlett
  3. Det var en nydelig rose! Får virkelig håpe at den blomstrer lenge utover!

    Ønsker deg en kjempe fin ferie! klem

    SvarSlett
  4. Denne rosen var så flott.
    Du er så flink å dandere rundt dine motiver.
    Roser er en stor favoritt hos meg.
    Ha en fin kveld Anne.
    KLem fra meg :)

    SvarSlett
  5. The Fairy är en riktig sötnos! Jättefin i buketter. Vilket fynd du gjorde för 10 kr, och vad bra den passade till urnan. Vilket par:)).
    Önskar dig en skön semester!
    Kram Maria

    SvarSlett
  6. For noen flotte bilder du viser,jeg blir så inspirert!!!
    Rosen The Fairy er nydelig ja,har faktisk 3 av dem i min hage og,men det er som du sier en veldig sen blomstring i år,faktisk bare 3 blomster som har sputtet ut til nå her hos meg,men ut ifra antall knopper så har jeg mye å glede meg til,heldigvis:)
    Satser på at solen dukker opp og at vi får en fantastisk sensommer!
    Du må kose deg masse i ferien din,med småturer,familiebesøk og i hagen din:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Den er jo aldeles nydelig da så vel verd å vente på blomstringen. Og wow damen til kroner 10 var jo så flott, spesielt sammen med den blomsterpotten.

    Ønsker deg en god ferie Anne, håper du får noen fine sommerdager.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder og jeg liker så godt stilen din. Romantisk og koselig :) du er god med interiøret også, du - så vel som hage og greier. Også så skjønt at du har ferie nå - jeg håper du får mange, mange fine dager med sol og varme, og innholdsrike, positive, gode dager. Ha en skjønn uke videre :) god klem til deg

    SvarSlett
  9. Så vakker rose!..og når det er så mange på hver gren blir glede mangedobbel:)
    Og dine stilleben..ja de er som hentet ut av et magasin!...jeg blir så glad av bildene dine..smilet kommer med en gang:)
    TAKK:))

    SvarSlett
  10. Så nydelig. Ja vi får håpe det blir en lang og varm høst.
    Vil ikke ha frost og snø her heller før på julaften.
    Vi har også etpar roser med masse små rosa blomster på.
    Men har ikke hatt hjerte til å ta inn noen enda siden det er første året.
    Kanskje jeg skal plukke etpar grener til helga?
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
  11. Nå har jeg rullet nedover og kosa meg med alle de fine bildene og innleggene dine!
    Tusen takk for at du deler så mye vakkert med oss her inne.
    Du er helt fantastisk!!
    Ønsker deg en fin kveld,,,,eller natt!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  12. Så nydelig en rose! Den fargen liker jeg så godt. Og så fint det ble rundt om i hjemmet ditt.
    Ønsker deg en fin fin fortsettelse på uken.
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  13. Den statuen må jeg si var litt av et kupp! Jeg har også vært ute i regnet og "berget" inn noen blomsterbuketter fra hagen. Gjør godt med blomster inne en grå regnværsdag!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  14. Elsker disse herlige rosene !!
    Plantet et her hos meg i mai, og nå bugner det av blomster også her :)))
    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Så kjekt at du liker bildene mine, det er jo en liten lidenskap for meg :)))

    Ha en fin fin onsdag
    Klem Heidi

    SvarSlett
  15. Kjære Anne. Du lager til de mest vidunderlige stilleben. Alt du gjør blir så vakkert hos deg:) De små rosene i vasen var bare helskjønne! Og så søtt med humlebildet:)
    Så heldig du var med den fine bysten til bare 10kr, det var virkelig et godt kupp!
    Så godt med ferieuke:) Det er nå finværet kommer vet du;) Kos deg mye og ta vare på deg selv og de du er glad i <3
    God klem fra Ellen

    SvarSlett
  16. Det var en skjønn rose, og så heldig du var med bysten. Nydelig blant rosene, denne. :) Vakkert med den flotte blomstringen du viser oss.

    SvarSlett
  17. Nydelig rose! Og så skjønne stilleben du har laget med den!
    Klem T

    SvarSlett
  18. Vil gjerne være med!:)

    -Christine

    Sunchill@live.no

    SvarSlett