torsdag 8. august 2013

Sommerstrikk og små gaver ...


Jeg nyter fortsatt godt av ferien min . Selv om været har vært heller grått og med tildels STORE nedbørsmengder i det siste ... så har det sin sjarm det og  . Temperaturen er fin og sommerlig , så jeg klager ikke .
Sånne dager er perfekt til litt innesysler ... rydding .. strikking .. lesing ... ja rett og slett slappe av og gjøre alt og ingenting og la humla suse ..
Har forresten fått laget meg en ny header av de siste hagebildene også .
I dag har det vært strålende igjen og dagen ble benyttet  til en flott vandretur langs en av de fine strendene vi har her for å nyte både bølgeskvulp og sjølukt ... men bade ... nei takk , til det må nok sjøen  holde flere varmegrader for sånne som meg ...


Til minstemann i familien , som blir 2 år neste uke , har jeg strikket et sensommersett  bestående av genser , knebukse og lue .
Settet er strikket i Dale garn , ( hefte 237 .. ) Lerke , et nydelig mykt , slitesterkt garn spunnet av ca.halvparten fin merinoull og resten egyptisk bomull  .

Kluter strikker jeg til stadighet ..
Enkelt , lettvint og fint å ha liggende til små gaver .


En flott måte å få brukt opp restegarn på ...
og jeg må bare si at jeg er blitt helt avhengig av å bruke de selv og .


Sammen med en god såpe , et lite kort ... eller hva det måtte være ..
blir det  en perfekt liten gave pent innpakket .


Litt ekstra håndpleie for de hageglade faller alltid i smak ...
♥♥♥
Dette var litt av hva som har vært på strikkepinnene den siste tiden her hos meg .
Ferien går mot slutten for i år ... jeg er så fornøyd med en fin ferie .
Helgen er her .... måtte den bli fin og til glede for deg der du er .

Klem fra Anne 


11 kommentarer:

  1. Åh... Så fantastisk nydelig. Michael komme te å bli så fine. Eg e heldige som har ei mor som strikke så fine ting, evig takknemlig <3
    me glede oss te å få dokk på besøk neste uga. Store og god klem

    SvarSlett
  2. Hvor er dine klude smukke og fint lavede,ikke dårligt at få sådan en gave;)
    Og de du har strikket til dit barnebarn,hvor er det smukt,det bliver han glad for og det er moren også kan jeg læse her for oven;)
    Din header....ja den er jo ikke mindre smuk end den plejer at være,elsker dine billede.

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  3. Å skjønneste du!
    SÅ flink du er å strikke......å det var et herlig sett og de klutene er jo bare helskjønne!
    Så lurt å så flott begrave å gi vekk!
    Jeg er håpløs på å strikke.....hi,hi kan bare strikke rett....ho,ho....MEN jeg kan da mye annet da.....hi,hi kose meg med blomster er jeg god på:))))

    Nå sitter jeg med kaffekoppen og koser meg i bloggeland!
    Alltid så nydelige bilder hos deg!
    Må du ha en flott helg .
    God klem
    Camilla .

    SvarSlett
  4. Så nydelig sett du hadde strikket.. :)
    Her er ferien over, men med så mye nytt som skjer fremover så var det helt greit. Det er litt godt å komme inn i den vanlige hverdagen med gode rutiner også..
    Nå skal jeg snart avgårde for å ta tog til Egersund, hvor mann og barn skal hente meg. Di har vært på hytta siden i går, men jeg har fått litt husmorsfred. Det trengs av og til ;)
    Håper du får ei kjempe fin helg

    God klem fra Silje

    SvarSlett
  5. Det er hyggeligt at sidde med et håndarbejde, i sær når det bliver pænt. Fine pastelfarver i dine hæklede ting.
    Hilsen Jette

    SvarSlett
  6. Så skjønne ting du har laget Anne,flinka.:)
    God helg til deg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  7. Det strikkesettet var hekt nydelig!
    Og jeg er enig med deg, man blir avhengig av disse klutene :)
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem

    SvarSlett
  8. Så flott header du har laget deg!
    Nydelige bilder:)
    Så heldig liten gutt som får slikt et flott sett til bursdagen,herlig!
    De klutene er bare så fine,har vært så heldig å få tak i noen,siden jeg ikke strikker selv;)
    Både gode å bruke og flotte å se,sånt liker vi;)
    Ønsker deg og dine en flott helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Det var et flott sett du hadde strikket, lekre farger. Hjemmelagde kluter får man aldri nok av og de er veldig fine å gi bort som en liten gave også...fine farger du har brukt!! Elsker headeren din, den vat skikkelig fin!!

    Ha en riktig god helg, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  10. Du er bare super flink :))Headeren din er fantastisk nydelig ♥
    De klutene du strikker er så fin med den hekla-kanten rundt,mer for seg gjort ♥
    Nydelig kort under her også ♥♥

    Klem Bente

    SvarSlett
  11. Så fantastisk nydelige de klutene var! Blir helt svimmel av bloggen din jeg, hehe du har så mye fin!! :) Klem Vigdis

    SvarSlett