lørdag 10. desember 2016

Førjulstid ...


Slik ble adventsstaken i år .
De to lysene for håp og glede er tent .. snart skal vi tenne det 3.lyset .
Juleeskene er tatt ned fra loftet , og litt etter litt kommer de kjente og kjære tingene på plass .


Hyllen over bordet er laget av fronten på pianoet jeg fikk som liten .
Et gammelt ærverdig piano som hadde stått i en prestegård før foreldrene mine kjøpte det .
Det har gjort sin nytte her i husert også .. begge jentene mine lærte seg å spille , selv om de siste årene det var i bruk ikke fungerte så veldig bra . Ingenting kunne gjøres , så det var med tungt hjerte jeg  måtte innse at det beste var å kvitte seg med det . Fronten ble omgjort til en koselig hylle .. speil ble satt i og lister satt på .. og deretter malt hvitt . Så om jeg ikke har pianoet lenger , så har jeg i alle fall et godt minne om det . Hyllen egner seg godt til diverse småpynt .


Adventslysene står i flasker med et lite sinkhjerte med tall på og litt grønt til pynt ..
Små grantrær har funnet veien fra grøftekanten og pynter opp i norgesglass rundt omkring 


Dagene er mørke og regntunge , og det tennes mye lys ....
 Fyrstikkesker som jeg har pyntet  ligger alltid for hånden 
Duften av røkelse og julebakst i skjønn forening sprer seg i huset .


Koselig å finne fram de mange kjære ting som man har samlet gjennom årene  ..
Denne nydelige boken er av nyere dato ...
en fin gave fra en av mine beste bloggevenner .
Flere av dere ser nok at denne er laget av Bente på  Loftkroken 
Etter 5 års bloggevennskap møttes vi for første gang  i sommer ...
SÅ utrolig kjekt ... 



Dette var en liten hilsen til deg som titter innom med ønske om en fin førjulstid
♥♥♥



6 kommentarer:

  1. Hvor ser det yndigt ud Anna og sikke en historie om klaveret.
    Det gør ofte ondt når man skal skille sig af med gamle minder.
    Fantastisk du kunne genbruge lidt så det lever videre hos jer.
    Dine billeder er so altid bedårende.

    Juleklem til dig
    Charlotte

    SvarSlett
  2. Hei på deg og takk for sist ღ
    Fantastisk å treffe deg, du er jo bare et nyyydelig menneske Anne ❤
    Så flotte bilder du har tatt ❆❆ Nostalgisk, akkurat slik jeg liker det:)) Koselig at boken jeg laget passer så flott inn ♥

    Ønsker deg en fin før jul ❆


    Gode klemmer

    Bente

    SvarSlett
  3. Det ser helt nydelig vakkert ut hos deg Anne :) Koselig at du og Bente endelig fikk møttes og det opptil flere ganger :)

    Hi hi- plantet du Tulipan løk nå ja :) En god ting kan ikke gjøres for sent.

    Ha en fin adventstid

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Jamen, hvor er den smuk og luftig.
    Rigtig glædelig 3. advent :-)
    Klem
    Birgitte

    SvarSlett
  5. Kjempeflott Anne!
    God adventtid:)

    SvarSlett
  6. Du gjer det så gjennomført koseleg hos deg.

    Ynskjer deg ei fin førjulsveke.

    SvarSlett