fredag 29. april 2011

Rabarbrapai ..

I dag laget jeg årets første rabarbrapai . Mens paien sto i ovnen , fikk jeg uventet besøk .







Snakk om flaks ! Ikke alltid man er så heldig å ha nybakt å servere når det dukker opp gjester .
Så her ble det servert varm rabarbrapai m . vaniljesaus og kaffe i hagen .







Har du lyst å prøve , så kommer oppskriften her ... rask og enkel å lage .

Dekk en form med oppkuttet rabarbra.
Dryss 1 -2 ss sukker over .




3 dl havregryn


3 dl hvetemel


2 dl sukker


200 marg. smeltet


..... bland dette sammen og fordel det utover rabarbraen.


180 grader ... ca 30 min

Smaker deilig !

9 kommentarer:

  1. Nam nam, det hørtes nydelig ut :)
    Her er det ikke mye som vokser enda, men halve plenen er i alle fall snøfri nå så det går da fremover ;) Skal prøve meg på å så litt grønnsaker i år i pallekarmer. Gleder meg sånn til å se om jeg får noe til å vokse :)
    Nå kaller sengen kjenner jeg
    Nattaklem fra Lise

    SvarSlett
  2. Det var jo flaks, både for deg og gjestene.
    Og så koselig , da.
    Her har vi også en liten tue med rabarbra og den har tolvåringen og jeg snart knasket i oss ;)
    Kos deg med prinsessebesøk......og bryllup på tv ;)
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Det hørtes veldig godt ut!
    Lurer på om vi får lagt om til sommerdekk i helga eller om vi bør avvente litt, hehe...

    Ha en fin helg!

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  4. nam!... nå ble jeg fristet! Dette så og hørtes veldig friskt og godt ut. Tenker det ble en hyggelig stund i hagen! :)
    Artig at du ville bli med på min give away!
    Riktig god helg!
    Klem fra Hedda

    SvarSlett
  5. Så og hørtes kjempegodt ut!
    Heldig var den som uventet stakk innom :o)

    ha en fin lørdag :o)

    SvarSlett
  6. nam nam nam :) denne skal jeg lage ja !
    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  7. Yammy yammy. Tusen takk for at du deler oppskrift! Jeg skal lage rabarbrapai etter denne oppskriften! Elsker oppskrifter som ikke står i ukeblader, for de er det ofte så mye *mikkmakk* med (O: Fikk nesten vann i munnen av å se på disse bildene. Filler'n at det ikke var meg som kom på besøk (O: Ha en knallblå solskinns dag, Anne (O:

    SvarSlett
  8. Åh, rabarbra-smuldrepai er jo såååå godt!
    Rabarbraen vår sto der som de har begynt å grave, men kanskje jeg skal bort å se om det er et par stilker igjen....
    Ha en flott soldag i hagen!!!

    SvarSlett
  9. Hørtes og så kjempegod ut!
    Håper du har hatt en fin helg.
    Ha en fortsatt fin søndagskveld og ukestart.
    Klem

    SvarSlett