mandag 11. april 2011

Årets første hvitveis ...

Etter en nydelig vårhelg , ja faktisk en helg med et snev av sommer , hadde jeg bestemt at dersom været var like strålende i dag , så skulle dette bli den store klesvaskedagen ...

De gamle og slitte klessnorene ble skiftet ut med nye , hvite fine snorer på tørkestativet . Durance var på plass i hyllen ... solen skinte og det var bare å sette i gang .

Men det var visst andre som også hadde planer for dagen ... nemlig bøndene .

Og når bøndene på Jæren sprer vinterens " godsaker " ut over jordene ... da anbefales det så absolutt IKKE å ha klesvasken ute !

Jeg har mang en gang hengt ut vasken og reist på jobb ... for så å putte den rett i vaskemaskinen etterpå .

Så jeg lot vask være vask i dag .



Et par hundre meter nedfor huset vårt , er vi så heldige å ha en nydelig tursti som går både langs sjøen og videre langs skogkanten .
Så barbeint i sandaler gikk jeg meg den deiligste tur , mens solen virkelig varmet .


Og der i skogskanten sto den ... den skjønneste hvitveis og lyste mot meg ... ikke så kraftig og stor enda , men så utrolig vakker ! Jeg gleder meg til skogsbunnen dekkes av et hvitt teppe ... men likevel ... det er noe ekstra med den aller første !!


Ønsker dere alle en god og fin ny uke !


18 kommentarer:

  1. Åhhhh, kvitveis er min favoritt blom om våren. Ser for meg min barndoms skog med bakken full av kvitveis. Finn litt her eg bur no og,men på langt nær slik eg fann dei då eg var lita..... Tusen takk for titten !!

    SvarSlett
  2. Ååå...nå ble jeg nesten litt misunnelig :)
    Jeg var nemlig på jakt etter det i dag , men her var det ingen. De er jo så søte ♥
    Flotte bilder du har tatt , Anne.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. awwwww, se kvitveisen da, den er jo bare så søt da, å som du sier vakkert når det ligger et helt teppe av den <3
    Kjempe fine bilder igjen :)

    Ha en flott uke du også Anne, klem fra Ingrid :)

    SvarSlett
  4. Åhhh, det hørtes koselig ut. Ja, ikke at bøndene sprer møker alltså, men å rusle barbeint i sandalene å finne hvitveis ;)Er nok en mnd tid før vi kan gjøre det samme her i Nord Norge.
    Ønsker deg en fin uke :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Åååå, so skjønne bilder!!!! Kvitveis er nydeleg♥Håper den dukker opp her også snart...

    So mange flotte bilder nedover her:)
    Flink du er!

    Ønsker deg ein fin tirsdag!!!
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  6. hehehehe, jeg kjenner til det der ;)
    Barndomshjemmet mitt var også omkranset av jorder, og på denne tiden av året var det ekkelt bare å skulle ha et vindu oppe ;) Hehe!

    Så utrolig vakkert soverommet til barnebarna er! Herlighet, det er jo bare råskjønt!!
    Du er så flink!!

    God klem!

    SvarSlett
  7. Åh...noe så nydelig!!
    Tenk at hvitveisen er kommet da!
    Må kikke etter når været blir bedre her....synest de er så fine...og da er det vår!!
    Ønsker deg en fin dag....uten møkkalukt!

    SvarSlett
  8. Ja i dag er våren byttet ut med høst igjen!
    Deilig at vi fikk den nydelige dagen i går!!
    Jeg tar meg en tur bort snart!!!Den turstien var fin!!
    Ha en fin dag!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  9. Så utrolig skjønn hvitveisen er. Koselig når den dukker opp. Den er kommet her også sammen med blåveisen, men jeg har ikke plukket enda:)

    Ønsker deg en flott vårdag!
    Klem fra Thea

    SvarSlett
  10. hei.
    så nydelig et innlegg dette er,
    å så vakre bilder, det oser vår.
    ønsker deg en fin dag,
    å håper du snart kan få klesvasken ut å tørke
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Kender godt til landmændene og deres gode sager. Nogle steder er der en sms-ordning, hvor landmanden sender en sms til naboerne, så de ved, at i dag skal der ikke hænges tøj ud. Men vores landmand er ikke med på den!
    Dejlige billeder, og smukke blomster

    Hav en dejlig dag
    Birgitte

    SvarSlett
  12. Har dere virkelig hvitveis allerede, så herlig!
    Må nok nøye meg med noen kunstige, frem til de ekte kommer her. Ikke så lenge siden siste rest av snø ble borte, så det er litt sent med blomstringen.
    Klem T

    SvarSlett
  13. Kjenner godt til fenomenet, bønder og klesvask er ingen god kombi:) Så deilig vi har hatt det de siste dagene, nyter solen fullt ut nå, man vet jo aldri, men de lover godvær og mildt:) Godt tegn med hvitveisen,ønsker deg en fin dag i solen! Klem Tone

    SvarSlett
  14. Så deilig det hørtes ut, og flotte vårlige bilder! Herlig:)

    Ha en god dag:)
    Janne:)

    SvarSlett
  15. Ja nå har våren kommet:) herlig å se hvitveis igjen! her ligger det litt snø fremdeles, men det blir nok ikke lenge før den er helt borte :)

    Ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett
  16. Hei og hå og god onsdagsmorgen (O: Et nydelig innlegg, god tekst og flotte bilder! Hvitveis?? Sandaler?? Er det sommer hos deg tro?? (O: Ser ut som du bor på ei nydelig perle! Her hos oss er det vår, men sol og god temperatur. Har akurat funnet hestehov og blåveis vi da(O: jeg liker bloggen din så godt. den inneholder så mye. Du skriver godt, og legger ut fine bilder. Koselig å være her (O: Ha en fin dag!! Kos kos fra Mai Liss

    SvarSlett
  17. hvitveis allerede. Jisses!
    Ja noen har det gitt. ;-D
    Her vokser Leirfivel, men den ligger tynt ann for her skal det lukes gett. Makan til ugress skal en lete lenge etter. Men en liten gul blomst i hagen har jeg. Den heter Eranthis. Nusselig liten sak, som virkelig bærer bud om vår med seg. :)
    Klem!

    SvarSlett
  18. så herlig Anne.:-) og så heldig du er, natur og sjøsti med hvitveis ved huset ditt.:-) en drøm:)

    Ha en riktig god påske.:-)

    Klem

    SvarSlett