lørdag 2. april 2011

Fine feriedager ...

... på Hornsjø høyfjellshotell .


Hornsjø høyfjellshotell i Gudbrandsdalen er et høyfjellshotell med tradisjoner tilbake til 1870 .

En utvikling fra seterdrift til skyss stasjon og fra pensjonat til hotell . På 1970 tallet var faktisk Hornsjø en periode Norges største høyfjellshotell .

Vi nyter fine feriedager her ...

I går våknet vi til et nydelig vintervær og en storslått utsikt . Hele dagen ble tilbragt utendørs på ski i fantastisk velpreparerte løyper i lett og variert terreng .

Faktisk er jeg litt stolt over å ha tilbakelagt 3 mil på ski ... det er tross alt 5 år siden sist jeg hadde ski på bena . Grunnen til at vi er nettopp her , er at mannen min hadde "dag" for ikke lenge siden . Og i gave fra barna m/fam. fikk han et opphold her på Hornsjø for oss to . De kjenner nemlig sin far som den friluftsmann han er og vet utmerket hva som ville glede han mest . Jeg liker å nyte hotellivets goder og gå til duk og dekket bord ... så dette var jo en perfekt gave ... her kan begge deler nytes . Det blir nok mange fine turer og koselige steder og stikke innom langs skiløypene de nærmeste dagene . I dag er det ganske så tåkete ute , så jeg bestemte meg for å ha en skifri dag ... føler meg litt mørbanket etter gårsdagens utflukt .. hi..hi.. Så jeg ga mannen frie tøyler til å ta seg en skikkelig langtur i sitt tempo ... og venter han tilbake til middag .
Jeg har både strikketøy og lesestoff med meg ... og så får jeg jo litt tid til blogging og ... så jeg har det bra og nyter livet ...

Vi skal bli her til tirsdag og det meldes om sol og fint ... så det blir nok flere dager med deilige skiturer på oss . Her er svømmebasseng .. koselig peisestue med fyr på peisen .. deilig mat og hyggelig atmosfære .

Vi koser oss !!!


Tusen takk for de mange koselige kommentarer dere legger igjen . Setter stor pris på hver og en av dere og ønsker nye følgere hjertelig velkommen til meg !


16 kommentarer:

  1. Dette så deilig ut.
    Kos dere masse! :)

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder, og så bra dere koser dere!! Det er dere vel fortjent. Kos dere masse og nyt feriedagene. Her har det også vært grått og trist i dag, men vi hadde en fin tur ute, og Nicoline fikk gravd i snøen og vi gikk en god tur. Nå er det lørdagsgodt og barnetv. God klem fra oss alle <3

    SvarSlett
  3. Så deilig det hørtes ut! Kos dere masse:)

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  4. Oi! vil tro dere koser dere masse:) Nydelige bilder du viser! Her har i Kr.Sand er det tett tåke i dag..
    Ha en fortsatt fin ferie!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Å , dette var koselig :)
    For en gave - til dere begge.
    Dere har nå noen skjønne barn også :)
    Jeg synes du er sprek , jeg , men her ser det ut som om til og med jeg kunne blitt fristet til en skitur.
    Ellers ser jeg DU har det som trengs for å kose seg.
    Hils mannen og kos dere videre.
    Stor klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder fra et flott sted.
    For en herlig gave.
    Så sprek du er som går så langt på ski!
    Nyt dagene, kos deg masse!
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  7. Høres herlig ut!
    Flotte bilder, nyt dagene!
    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem T

    SvarSlett
  8. Dejlige billeder. Og sne!!

    Der er en lille forårshilsen på min blog til dig :-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Så flott gave! Hyggelig med gaver som gir gode miner og opplevelser. Skjønt bilde av harespor. Øya er en av mine favorittbøker - kos deg!
    Nyt solen i skisporet.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  10. En award til deg, som du kan kose deg med inne på bloggen min. Hilde

    SvarSlett
  11. Artig med sånne gaver som blir til gode minner:)
    Høres ut som dere koser dere!

    Veldig fint barnebarnrom lenger ned her også.
    Det er vel stas for de små å komme dit vil jeg tro:)

    Nyt dagene i skjønne omgivelser:)

    SvarSlett
  12. for en flott gave...dette må jo være perfekt for en friluftsmann...og kvinne :o)
    Deilig å komme til duk og dekket bord...rene luksusen det!
    Kos deg masse...og boken er god!!

    SvarSlett
  13. Åh, det ser både friskt, innbydende og koselig ut! Så bra at dere koser dere <3 Selv om jeg skal innrømme at jeg begynner å bli fornøyd av vinter og snø, ser jo dette helt herlig ut da! Så godt å komme bort litt å kose seg sammen. Gratulerer til din kjære med overstått dag!

    Kos dere videre og ha en god uke! Klemmer fra Gry;)

    SvarSlett
  14. Det er nesten så du har passert meg på turen til Gudbrandsdalen. Håper dere har hatt flere flotte dager i høyfjellet. Herlig å nyte hottellivets goder av og til. Og en kan godt være på høyfjellshotell på vinteren uten å gå på ski, og likevel kose seg masse.
    Her nede i "dalen" har det i dag vært mest skyet. Men litt sol. I går var det nydelig utpå dagen. Da fikk vi tatt årets første motorsykkeltur. Godt at sesongen er i gang igjen.
    Ønsker dere god tur til vestlandet igjen i morgen :)

    SvarSlett
  15. Høres herlig ut.
    Flotte bilder.
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.
    Har kosa meg i bloggen din nå, du har en flott blogg:) La meg til som følger og du er lagt til på blogglisten min for jeg har lyst til å følge med bloggen din:))

    SvarSlett
  16. Høres ut som dere koser dere! Flotte bilder du deler også.
    har en award til deg hos meg
    klem fra Thea

    SvarSlett