søndag 1. desember 2013

Advent ....


Det første lyset er tent ... og det har fått stå å skinne mesteparten av dagen .
Det er en av grunnene til at jeg liker å bruke kubbelys ... de varer lenge .


Hvite lys med englemotiv og tekst på lysfolie fra skjønne Bente på  Loftkroken  ...
I sene nattetimer oppdaget jeg at  lysene jeg hadde kjøpt , var så store at de ikke fikk plass alle fire på fatet jeg egentlig hadde tenkt å bruke ... ja ..ja ..slik kan det gå .


Derfor ble det en liten vri i år ... 
Et lite lysfat i sink med en litt røff naturkrans rundt ...
til hvert av lysene .


Litt granbar ... kongler ... en julerose plukket fra hagen i dag samt et par små pletter i luften fra potteplanten med samme navn . Enkelt ... litt røft og fint .


Nå tenner vi det første lys 
alene må det stå .
Vi venter på det lille barn , som i en krybbe lå .
♥♥♥
Ønsker alle en fortsatt fin adventssøndag og en fin adventstid .
Takk for alle fine kommentarer , det gir glede .
Takk også til alle dere som titter innom ... besøkstallet bare stiger ... også det en stor glede.
Kjekt at mange har meldt seg på giveaway , men det er enda tid om du skulle ha lyst ...
Link øverst til høyre på bloggen her 
Gode klemmer fra Anne

12 kommentarer:

  1. Hei Anne! Så nydelig lys du har til advent! Jeg har også et kjempestort kubelys, men jeg har satt tall i mitt. Det er så greit med slike lys, for de kan brenne lenge før du må blåse de ut i far for at det skal bremme for lenge. Hehe! God adventstid :))
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  2. Glædelig 1 søndag i advent.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlett
  3. It's beautiful Anne! There is nothing as beautiful as candlelight at this time of year and your candle is lovely.
    I adored your lavender knitted sock so very much in your last post. So pretty!!!!
    hugs from here...

    SvarSlett
  4. Så fint!
    Önskar dig en skön adventshelg
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Nydelig Anne!..jeg bruker så mye kubbelys hele året,så egentlig burde jeg funnet på noe annet til advent,men det blir kubbelys likevel:)
    Helig inspirerende:)
    Ønsker en fin ny uke:))

    SvarSlett
  6. Vakkert, vakkert, vakkert!! Kubbelyset ditt er helt nydelig og så utrolig fint du har satt dette sammen med kongler og julerose! Ønsker deg en fin adventstid! Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Kjempeflott adventslys med bilde og tekst:)
    Julerosene er bare så flotte,herlig pynt rundt lyset!
    Kos deg i uken som kommer:)
    Her har snøen smeltet bort igjen,men fikk kjenne på stemmningen i begynnelsen av helgen;)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Så herlig med innlegg fra deg igjen!
    Alltid like vakre bilder!
    Jeg elsker julerosen......
    God advent kjære søte Anne.

    God klem
    Camilla.

    SvarSlett
  9. Som vanlig så har du laget noe fin pynt, likte veldig godt ditt valg av adventslys! :)
    Håper du får en fint "ventetid" frem mot jul, og en riktig så koselig juletid (selv om jeg selvfølgelig kommer til å følge deg videre frem mot jul ;) )
    Og tusen takk for koselig kommentar på sist innlegg!

    SvarSlett
  10. Sååå fint. Håber du havde en rigtig skøn 1. advent. :-)
    Kram
    Birgitte

    SvarSlett
  11. The candle is beautiful-enjoy this time of the year!!
    Hugs!!
    xoxo

    SvarSlett
  12. Så vakkert du har pyntet det Anne ♡
    Gikk jo fint å ha det slik :-) Du tryller med det meste ☆☆☆
    Så ikke innlegget før nå? hmmm

    Gode advent klemmer

    SvarSlett