fredag 20. desember 2013

Mistelteinbukett i gave ....


Jeg må ærlig innrømme , at for kort tid siden visste jeg ikke at det vokste misteltein her til lands .


Misteltein forbandt jeg i grunnen med engelske julefilmer ...
Så da hageglade Inger Marie inviterte til giveaway med mistelteinbukett fra egen  hage som gave ,
var jeg ikke sen om å melde meg på .


Til min store glede og overraskelse ... ble det nettopp meg som ble den heldige .
I går kom det pakke i posten med denne herlige buketten .
Tusen takk Inger Marie ! 
Buketten var like hel og fin og hadde tydelig tålt reisen fint .
Skulle ønske jeg kunne vise noen bedre bilder , men med dager som er ganske så mørke fra morgen til kveld .. er det ikke alltid bildene blir som man ønsker .
Jeg nyter synet av min grønne , fine misteltein med de nydeligste hvite bær på ...


I England er misteltein en fast tradisjon ....
tradisjonen sier følgende ...
den som står under mistelteinen får et kyss ..
♥♥♥
Det skulle jo være noe for den romantiske jul ...
Enn så lenge er det bare engelen her som står under mistelteinen ...
men jeg har gjort klar en krok over døren hvor buketten skal få sin plass ..
så får vi se hva som skjer ...
Til deg som ikke har besøkt HAGEROMMET ..
ta en titt innom ... der kan en drømme seg helt bort .

Juleklem fra Anne


8 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig det var :)) Tenk du fikk deg en misteltein ♥
    Visste ikke det vokste her i Norge jeg heller?
    Da får vi håpe du får maaaange kyss under den ;) hihi

    God juleklem

    Bente

    SvarSlett
  2. fresh mistletoe ~ how lovely! congratulations on your lovely win ♥

    SvarSlett
  3. Så heldig du var da. Koselig med misteltein.
    Visste vel heller ikke at vi hadde det her i landet.
    Håper det blir et kyss eller to på deg under mistelteinen.
    Jeg har lyst på både det og kristorn.
    Kristorn har de på butikker her, men den jeg har sett
    er ikke noe fin, alt begynt å bli brun på bladene.
    Får se i løpet av helga.
    Ønsker deg ei velsignet helg :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer Anne. Koselig at du vant misteltein.
    Visste heller ikke at den var å finne her til lands.
    Blir nok en del kyss kan jeg tenke meg :)
    Ønsker deg ei fin helg. Klem fra Ella

    SvarSlett
  5. Så heldig du var som vant denne flotte mistelteinen! Håper det blir mange kyss på deg og en romantisk og fin juletid! Klem fra Berit

    SvarSlett
  6. Kære Anne - Åh, hvor en lækker julestemning man kommer i af dette smukke indlæg! Mistelten må der til ;-) Glædelig jul til dig og dine!
    KH Dorthe

    SvarSlett
  7. Grattis till vinsten. Mistel finns alltid hos oss. ibland som krans, Jag gillar det starkt med de små vita bären.
    Önskar dig en fin 4de Advent
    Kram Meta

    SvarSlett
  8. GOOOOD JUL Kjære Anne.
    Så bra at du vant denne flotte misteltenen. Det fortjente du.
    Du har en utrolig koselig blogg, og jeg er svært glad for alle de skjønne kommentarene i året som har gått. Jeg ønsker deg en jul fylt med ro, fred og glede.
    Klem Margareth

    SvarSlett