torsdag 1. september 2011

Rosen som overrasket ..

Den første høstdag har vist seg fra sin aller beste side med strålende sol fra skyfri himmel .
Fortsatt er det mye vakkert å glede seg over i hagen selv om sommeren er på hell . 


Denne potterosen ble satt ut i hagen i en zinkbøtte etter avblomstring i fjor . Den ble stående ute i hele vinter og jeg hadde vel ikke så mye tro på at den skulle overleve . Jeg har vært på nippet til å kvitte meg med den flere ganger i løpet av sommeren, for den har sett .. mildt sagt .. ganske så pjuskete ut . Den har fått to omganger med kukompost ... men til ingen nytte . 
Gleden var stor  da jeg her om dagen oppdaget 3 knopper på den . Stakkar ... jeg hadde satt den bort bak ripsbuskene og nesten glemt den ...
I dag har den første knoppen åpnet seg til den nydeligste rosen ...

Jeg syns den fortjente et lite innlegg .. den har tross alt kjempet seg tilbake til livet !
Ha en fin dag du som titter innom !
Et hjertelig velkommen til
og 
Så kjekt at dere vil følge meg !


13 kommentarer:

  1. Så nydelige roser,skal si de holder ut lenge hos deg:)Her er det meste av hageblomster så og si visne.
    Ha en fin dag
    KLem Carina

    SvarSlett
  2. Hej Anne.
    Hvor er det en smuk rose:)
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  3. For en nydelig rose, Anne. Morsom historie bak.

    Ha ei super helg

    Stor klem

    SvarSlett
  4. Tak for din hilsen til min søn. Han er blevet fejret i 3 dage, så det er næsten som at være kongelig.

    En smuk måde, din rose siger tak for hjælp og pleje :-)

    SvarSlett
  5. God morgen!
    For en vakker rose!
    Slike overraskelser varmer godt for en som har stor kjælighet til blomstene. Det er nærmest en gave!
    De som står i potter har lettere for å fryse.
    De fine dagene vi har hatt , gir plantene et løft.
    Da håper vi på en fargerik høsthage!
    Ha en strålende helg!
    klem

    SvarSlett
  6. Kjempevakker rose!!!
    Ja,potteroser kan gi mye glede de og;)
    Så utrolig flott terasse dere hadde fått dere!!!
    Det gjorde seg veldig med den forandringen,så koselig du hadde stellt det til med mengder av planter og koselige møbler...:)
    Ønsker deg og dine en god helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. For en nydelig rose, og så gøy at den kom seg igjen.
    Flott hus dere har, og en utrolig koselig hage.
    Og herlig med en så stor terasse.
    Ønsker deg en fin helg,
    Klem T

    SvarSlett
  8. Jammen fortjente denne nydelige rosen et innlegg ja :o)

    ha en fin helg anne!

    SvarSlett
  9. Så morsomt!

    Viljesterk de rosene, du:))
    Roser er VAKRE, liker de veldig godt:)

    Tusen takk for koselige kommentarer hos meg! Setter stor pris på alle som en!

    Ta deg en tur til Moss, siste helga i nov., da kan du komme på julemarked;))

    Om du ønsker kort, kan jeg gjerne lage til deg og sende i posten:)

    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem Janne:)

    SvarSlett
  10. Åh ja, er ikke det herlig å oppdage friske knopper på en pjuskete blomst! Stoor glede ;) Vakre bilder fra hagen! Det blomstrer fortsatt her også og jeg har en rosebusk med masse knopper og blomster. Rart at den ikke har druknet synes jeg da.. hi hi.. ;) Takk for nydelig hilsen, du er bare skjønn Anne! God helg til deg og dine <3 Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Nydelig potterose!!
    Der minnet du meg på at jeg har 2 stk som må plantes....
    Nydelige bilder fra hagen og terrassen!! Virkelig
    et drømmehjem!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  12. Å for en nydelig rose!!
    Ja, denne fortjener et innlegg:)
    Ønsker deg en fin helg, klem Hanne

    SvarSlett
  13. Herlig!
    Elsker rosa roser!!!!
    Ja slike potteroser kan være tøffe!!
    Kosa deg masse!!!
    Goe klem!!

    SvarSlett