søndag 11. september 2011

Jeg trodde ...

Jeg trodde jeg var helt klar for høsten . Men nå er jeg ikke helt sikker .. Høsten som bringer med seg lunere farger utendørs , mørke kvelder hvor stearinlysene tennes og mye innekos . Visst er det koseligt !


Slik det er nå , veksler det fra sol til regn på et øyeblikk  .... det kjennes skarpere i luften for så i neste øyeblikk å være varmere enn vi har hatt det i hele sommer .


I dag har det vært en sånn  deilig dag , med rene sommertemperatur , sol og fint . Jeg har tilbragt det meste av  dagen ute i hagen .  Etter mye regn og vind i det siste , har mange av hagens blomster fått seg en knekk 
Det er mye å rydde opp i , mye løv som skal rakes sammen .


Men egentlig er det utrolig hvor mye fint som fremdeles blomstrer . 
Denne tusenfryden har hatt et vell av blomster siden tidlig i mai .
Klematisen og høstfloxen blomstrer om kapp .


Hortensiaen jeg fikk i gave i mai har har stått hvit og fin men er nå i ferd med å få en litt mer rosa og fin grønnfarge .... noe som kler den godt , synes jeg .


Så er det rosene da ... ingen ting er som rosene ... skulle ønske de varte evig .
Så i dag har jeg pluselig kjent på følelsen av å ikke være helt klar for høsten ...
Jeg tviholder vel egentlig på sommeren i hagen så lenge jeg kan ...


15 kommentarer:

  1. Jeg er så enig med deg , Anne !
    Har gått barbeint og ordna i bed og blomsterkasser.
    Det er så mye som ennå blomstrer .
    Så nydelige blomsterbilder du viser.
    Er ikke høst i det hele tatt.
    Ha en fin søndg.
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg Anne!
    La oss holde på sommeren så lenge som mulig :o)
    Skulle vært i hagen.....men siden jeg var på jobb i går fikk jeg ikke benyttet dagen!
    Nå styrtregner et igjen.....
    Søte seper du har laget :o)

    ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder ! :)
    Så lenge rosene enda blomstrer føler eg at det ikkje er ordentlig høst riktig enda. Igår var også eg ute i det nydelige været. Det gjorde seg virkelig med en dag med berre finevær. Idag er det imidlertid over igjen. Ute plasker det ned, noke som betyr en ny dag med innesysler... :)

    Ha det kos!
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder!! Ikke mye som ligner på høst hos deg nei:)
    Jeg tviholder litt på sommeren jeg også...men må vel snart rydde inn ting å tang fra hagen:)
    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder av vakre blomster. :)
    Her regner det i bøtter og spand og ute lukter det vedfyring,
    så høstfølelsen har satt seg hos meg. ;)
    Ønsker deg en fin søndag. :):)
    Klem

    SvarSlett
  6. Flotte bilder fra hagen din,rosene er fine enda her også men det er da så kaldt og det regner støtt. Men lett å gi slipp på sommeren er det ikke likevel.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  7. Hei Anne!
    Så hyggelig at du vil følge bloggen min :-)
    Hjertelig velkommen !!!

    Her tviholder jeg på sommeren, men ser at det er meldt 10 grader og regn i uka som kommer....så det er vel snart på tide å gi slipp ;-)

    Klem fra Rita - Neverluren hus og hjem

    SvarSlett
  8. Hej Anne.
    Smukke billeder og sikke mange blomster du har endnu.
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  9. Hei Anne!! Jeg sier som Ole Brum, ja takk begge deler. Sommer om dagen, og høststemning på kvelden:) Ønsker deg en fin uke!!! Klem Tone

    SvarSlett
  10. Jeg sier meg enig med deg og de andre, høsten er fin, men skulle gjerne hatt litt mer sommer først... Deilig med de solskinnsdagene vi har hatt, men nå regner det visst igjen... Godt det er meldt noen fine dager igjen til uka:-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Gurimalla for noen fine hageblomster du har ennå! Så vakre, de ser slett ikke preget ut av at høsten har meldt sin ankomst!! Vakre bilder! Været ja.. Det er jammen meg rart her også! I dag var det skikkelige varme vinder som minnet om sommer. Nå er det regn og grått.. Er vel meldt dårlig noen dager fremover, men så får vi håpe på litt stabilt fint vær snart ;)

    Ønsker deg en fin ny uke <3 Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Kjenner meg litt igjen der ja, jeg trodde heller ikke jeg var klar for høsten, men kjenner nå at det er litt koselig ;)
    Men føler vi har blitt frarøvet sommeren i år, da! Gikk rett fra vår til høst..
    Men, nå er det jo snaaart jul, da :-D Og hva er det- jo det er bra ;)

    Ha en fin søndagskveld, søteste Anne!

    Klemmer

    SvarSlett
  13. Skjønne blomsterbilder,,,,ja i dag har vi hatt en fin dag,,,men det ble regn allikevel!
    Ønsker deg en fin uke ,og et godt valg!!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder du viser!!
    Det er jo helt utrolig mye som blomstrer i hagen enda, klematisene kommer for fult nå, likeså georignene :)...så jeg håper det blir enda noen fine dager:)
    Ønsker deg en fin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  15. Nei jeg blir ikke klar for høsten når du viser frem så vakre bilder! ..sukk.

    SvarSlett