tirsdag 6. september 2011

Strikketid ...

Høsten er så absolutt tid for strikking . Jeg trives godt med et strikketøy innen rekkevidde . Det være seg kjøkkenkluter , kjøkkenhåndklær , sokker og ellers div. småting .  Det er ting som går raskt og er greit å ha foran TV , i bil og ellers når en slipper å konsentrere seg så mye om telling og mønster .
Ellers syns jeg jo det er gøy å strikke til barnebarna . Gleden de viser over å få noe jeg har strikket gjør meg virkelig varm om hjertet . 
Her er noen av de siste plaggene ..


Kjole med veske i Dalegarn , LERKE .. 52% merinoull og 48% bomull .
Et deilig og mykt garn .
Hefte nr.198
Kjekt å lage noe tilpasset de små prinsessenes ønske og smak .. (og mødrenes ..)



Her lilla kåpe  .. Den er strikket i Sandnes Garn , DUETT .. et mykt og deilig garn , 55% bomull og 45% ull .( Hefte nr.0907 ) Varm og god og så absolutt et av favoritttplagga til 5 åringen ♥

Måtte ta med denne hvite kåpen også . Den ble strikket til 5 åringen da hun var 1 år .. nå er det søsteren som bruker  den . Kjekt når flere kan bruke det som strikkes , syns jeg . Og med 4 prinsesser under 5 år .. er det god mulighet for det .
Denne er strikket i Dalegarn .. BABY ULL . ( Hefte nr.164 )


Denne spenserkjolen fant jeg i et dansk strikkeblad , Kreativ Strikk . Syns den er ekstra koselig med heklede picoter langs alle kanter og et tvinnet bånd i bærestykket . En liten heklet blomst pynter også opp . Varm og god på kalde dager . Jeg strikket den i Sandnes mini duett , 55% bomull og 45 % merinoull .
♥♥♥
Nå skal jeg sette meg ned å titte litt i forskjellige oppskifthefter . Ute regner og blåser det stikker og strå.
Fotballkamp Norge - Danmark !
HEIA NORGE !!!!
Ha en fin kveld !

15 kommentarer:

  1. Åh herlighet for noen flotte plagg! De kåpene da! særlig den hvite var jo bare lekker. Må ha vært litt av en jobb? Heldige prinsesser :))

    Kos deg inne - godt vi ikke må være ute i denne stormen!

    SvarSlett
  2. Så søte plagg, gjør meg misunnelig på dere som kan kunsten å strikke!

    SvarSlett
  3. Å, så mye fint du strikker til prinsessene.
    Du er en riktig flittiglise, du.
    Ekstra kjekt er det når både foreldre og barn synes det er gøy med strikkeplagg.
    Kos deg med strikketøy og fotballkamp i kveld.
    Klem fra Ingunn
    ps.hilser tilbake fra tenåringen <3

    SvarSlett
  4. Så mye fint du strikker til dine prinsesser.
    Heldig du er som har barnebarn.
    Kos deg med strikking.
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  5. Nydelige strikkeplagg, du er
    fantastisk med strikkepinnene.
    Så heldige barnebarn som har en
    bestemor som deg.
    Ha en finfin strikkekveld.
    Klem.

    SvarSlett
  6. Du store mi tid korr mykje fint du har strikka!!!!Heldige barnebarn da...og mødre ja:)
    Likar soooo godt dei klutane du strikkar/heklar også:)

    Ha ein fin kveld Anne.
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  7. Så flink du er Anne,de nydeligste plagg du har strikket til barnebarna dine!!!
    Det er så sjarmerende med småbarn i strikkede kåper og kjoler,de er heldige som har deg:)
    Så er det jo gøy å ha noen innesyssler nå når høsten har satt inn for fullt,listen er lang på alt jeg skal sette igang med inne nå utover høsten og vinteren;)
    Ønsker deg en videre god uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Så mye fint du strikker. Heldige de barnebarna som har ei bestemor som er så flink.
    Kjempefine ting.
    Koselgi å sitte med er det jo også.
    Ha ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  9. For noen nydelige ting du har strikket!
    Er helt imponert....
    Strikker jeg også....men de avanserte sakene får oldemor ta seg av :o)

    ha en fin dag Anne
    Klem!

    SvarSlett
  10. Så skjønne ting du har strikket!Og så er du så heldig som har små engler å strikke til!
    Goe klem

    SvarSlett
  11. Du verden hvor mye fint du har strikket, så heldige dine barnebarn er:)
    Ha en fin kveld, klem Hanne

    SvarSlett
  12. Så mye flott du har strikket til småprinsessene! Det er så koselig å kunne strikke til småbarn, gleder meg til jeg får barnebarn selv.
    Ønsker deg fine høstdager,
    Klem T

    SvarSlett
  13. I alle dager så mye flotte ting du har strikket:)) kan godt tror de blir storfornøyd med de nydelige kjolene:) Ønsker deg en flott ukeslutt. Høstklemmer fra Tone

    SvarSlett
  14. Heia Anne :)
    Så flink du er, utrolig fine plagg du har strikket :)
    Er så heldig å ha både en mor og svigermor som er som deg å strikker mye til barna, å jeg blir stort sett like glad som de for å få noe hjemmestrikket, syns det er litt stas med det jeg :)

    Ønsker deg en fin morgendag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  15. Hej Anne.
    Rigtig flotte ting du har strikket.
    Ønsker dig en god torsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett