lørdag 24. september 2011

Heldige meg ....


Det er loppistid  ...  og mange av dere har sikkert vært ute for å søke loppelykken i dag .
Det hadde faktisk jeg også planer om . 
Men da jeg våknet til denne fine høstdagen med rene sommertemperatur ,
bestemte jeg meg for heller å ta igjen noe av det forsømte i hagen .
Og det har vært en deilig dag !



Jeg er egentlig veldig glad i sølvtøyet vårt , og er en av dem som bruker det flittig . 
Det kan kanskje ha noe med at jeg har stått i gullsmedbutikk i nærmere 20 år .
Men faktisk så ønsket vi oss sølv til bryllupet ... 
og fikk faktisk nesten fullt opp til 12 personer .
Det er jo ganske mange år siden nå .
Noe har jeg arvet også .


Det eneste jeg har savnet , særlig de siste årene , er suppeskjeer . Det har vel kanskje noe med at vi bruker mer suppe nå enn tidligere .
Så i dag .. da jeg var innom svigermor .. kom hun med 12 suppeskjeer og lurte på om jeg ville ha .
Jeg bar måpte !!!
Heldige meg !!
Se på dette nydelig gamle mønsteret . Rose ... jeg synes det er et av de vakreste sølvmønstrene som finnes Det gjør ingen ting at det er et annet mønster vi har  fra før .

Jeg ble kjempeglad ! Det som gjør det utrolig kjekt , er at de har tilhørt farmor og farfar til mannen min .
Inngraveringen av A`en er jo bare helt perfekt ! Svigermor syntes det var ille at hun ikke hadde fått pusset skjeene før hun leverte de fra seg ... Jeg syns de var bare aldeles nydelige !
Det er  litt forskjell på størrelsen ... 6 store og 6 litt mindre , men det gjør jo ingenting . Jeg syns faktisk det var litt festlig . Dermed kan jeg dekke med de minste til damene og de store til herrene ..hm..de er jo litt større i munnen da ...



Bak på skjeene er det gravert bryllusdatoen  ... 22 - 5 - 18 . De nærmer seg altså 100 år !
Det gjorde ingenting om jeg ikke kom meg avgårde på loppis i dag .
Jeg har fått en fantastisk gave !
Ønsker alle som titter innom en fin dag !


16 kommentarer:

  1. Heldiggris !
    Men absolutt vel unt.
    De er jo kjempefine og når det sto A på dem ,så klart du skulle ha dem !
    Min mann og jeg var på samlermessen og det var SÅ mye fint !
    Skal nok vise noe av det vi (jeg) kjøpte ....
    Ha en fin søndag, kjære Anne.
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Du store mi tid for ei flott gåve Anne!!!Nydelege skeier,med inngraveringar og det heile.Kjempefint mønster:)Snille svigermora di...
    Vi fekk også fullt sølvservise til vårt bryllup for 5 år sidan,med monogrammet vårt framme og dato+ år bak.Er so glad i det:)Men veit ikkje heilt korleis eg skal ha det framme.Er du veldig opptatt av å ha det skinnande blankt heile tida?I so fall får eg ikkje gjer anna enn å pusse åg pusse...
    Ønsker deg ein fin søndag!!!
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  3. Hej Anne.
    Hvor er de flotte....hvor er du heldig.
    Ønsker dig en god søndag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  4. Heldige deg Anne!! Du trengte såvisst ingen loppis idag :o)
    Dette mønsteret er jeg begynt å samle på også....synest det er nydelig!!

    I dag blir det en loppistur på meg :o)

    ha en fin dag :o)

    SvarSlett
  5. men å koselig,
    så eldig du var, sååå nydelige skjeer, å si du fikk en skatt nå,
    koselig å bruke sølv ver dag, det gjør jeg å, mener det er til for å brukes om vi ar det.
    ønsker deg en fin fin søndag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Dette må jo være ett"funn"
    av de skjeldne så koselig at du
    fikk dette fra din svigermor.
    Disse er så nydelige.
    Har også noe skjeer og gafler
    i dette mønstret her.
    som jeg har arvet.Kjempe koselig å ha ;)
    God søndag Anne.

    SvarSlett
  7. Herlighet så heldig du er. Rosemønstret er jo bare fantastisk vakkert. Nydelige bilder du har tatt, Anne.

    Tusen takk fo veldig gode tips for Londonturen vår. Vi reiser om to uker, og jeg gleder meg veldig.

    Ha en fin søndag videre

    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Takk for god forklaring hvordan bjørnebærbusken vokser og hvordan dere binder den opp,jeg fikk absolutt lyst å prøve meg på en slik plante til våren,må skrive den opp på lista;)
    Så heldig du var som fikk disse nydelige sølvskjeene av svigermor,tenk nesten 100 år gamle!
    Ha en fiiin søndag:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. Guri meg så nydelig!!
    Ja jammen er du heldig som har fått arve disse nydelige skjeene.
    Og så utrulig flotte bilder du har har tatt av dem!!!

    Ha en herlig søndag!
    klem

    SvarSlett
  10. Å så flotte, for en gave, og så med inngravert A :)) Min oldemor hadde også det mønsteret, det er bare så flott, får gode følelser når jeg ser det mønsteret:) Ønsker deg en fin søndagskveld! Høstklem fra Tone

    SvarSlett
  11. Hei og hopp :)
    Så heldig du er da :) Passet jo bra med bokstaven A på dem også. Koselig blogg du har, så den må jeg jo følge. Lykke til på giveawayen min :) artig at du ville bli med på den.
    Ha en strålende uke!

    SvarSlett
  12. Å heldige du!!
    Nydelige skjeer, og så kjekt at de har hørt til familien:)
    Har noen slike som jeg har kjøpt på loppis, håper å finne flere.
    Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

    SvarSlett
  13. Ja! Det var litt av en skatt!! Nydelig mønster for ikke å snakke om verdien i at det er bryllupsgave til farmoren og farfaren. Nå var dere heldige :)

    Tusen takk for den fine kommentaren til genseren. Stor klem og fin dag til deg :)

    SvarSlett
  14. Hei Anne :)
    Så heldig du var, nydelige sjeer men de var utrolig vakre de du hadde fra før også da :))
    Koselig at du vil være med på min giveaway :)

    Ønsker deg en fin Torsdag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  15. OJ! Heldigen deg de var råflotte!! Nydelig mønster og så fint med den inngraverte A. En skatt av de sjeldne:) Klem Ellen.

    SvarSlett
  16. Hej Anne.:-) grattis med nye skjeer.:-) morro med sånne funn.:-))

    ha en fin uke.:-))

    SvarSlett